Nou permís B1

Els més grans de 16 anys podran conduir cotxes elèctrics petits

La DGT promocionarà l’airbag per als motoristes de motos d’alta cilindrada

Els més grans de 16 anys podran conduir cotxes elèctrics petits
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Canvis de la Direcció General de Trànsit (DGT). Hi haurà un nou permís de conduir B1, a partir dels 16 anys, per a vehicles elèctrics amb velocitat màxima de 90 quilòmetres hora i pes màxim de 400 quilograms. Ho ha anunciat ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska. «Ja està en aplicació en països com França amb bons resultats i afavorirà la mobilitat dels més joves en l’àmbit rural, on fins i tot amb tots els esforços, evidentment el transport públic no arriba en les mateixes condicions», ha declarat.

L’Estratègia de Seguretat Viària 2030 preveu una sèrie de mesures d’actuació per reduir en un 50% el nombre de persones mortes i ferides greus en sinistres viaris respecte a les xifres del 2019, entre les quals destaca la incorporació de l’educació en mobilitat segura i sostenible en el currículum escolar de forma progressiva a partir del curs vinent, un carnet per a joves o nous tests psicofísics.

Full de ruta

Així ho ha explicat Marlaska durant la presentació aquest dijous a la seu de la Direcció General de Trànsit (DGT) de l’Estratègia de Seguretat Viària 2030, un compendi de directrius, un full de ruta que guiarà l’actuació de les administracions públiques, les associacions i entitats del sector, el món empresarial i l’acadèmic, durant la present dècada.

En la seva intervenció, el ministre ha explicat que l’estratègia s’articula entorn de nou grans àrees estratègiques que, al seu torn, es despleguen en nombroses línies d’actuació. A més, ha posat en relleu la rellevància del mecanisme de plans biennals perquè concreten les mesures a executar en cada període.

Del Pla d’Actuació Especial per al 2022-2023, Grande-Marlaska ha destacat algunes mesures com la posada en marxa del títol de Tècnic Superior en mobilitat segura i sostenible de Formació Professional ja creat pel Ministeri d’Educació, i la revisió i actualització del protocol de proves d’aptitud psicofísiques als centres de reconeixement mèdic de conductors, inalterat des de l’any 2007.

Mesures per a les motos

Una altra mesura important per al titular de la cartera d’Interior és l’ús obligatori de l’airbag per a les proves de circulació amb moto en els exàmens de conduir per al permís A, és a dir, les motos d’alta cilindrada. «Estem compromesos amb la promoció de l’airbag per als motoristes de motos d’alta cilindrada perquè suposa un pas endavant en la protecció d’aquests», ha remarcat.

En aquest punt, Grande-Marlaska ha anunciat que, després del corresponent procés de prospecció de mercat, «ben aviat» licitaran l’adquisició general d’airbags per als agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil.

Notícies relacionades

Una altra iniciativa serà promoure els exàmens amb canvi automàtic en els turismes, ja que, «en l’actualitat, el 98% dels exàmens de conduir es realitzen en vehicles amb canvi manual». «Modificarem el Reglament de Conductors per potenciar i facilitar l’ús de vehicles amb canvi de marxes automàtics a fi de familiaritzar els nous conductors amb el vehicle elèctric», ha dit.

D’acord amb el previst en la Directiva Europea de permisos de conduir, el ministre ha assenyalat que es regularà un nou permís de conduir B1, a partir dels 16 anys, per a vehicles elèctrics amb velocitat màxima de 90 quilòmetres hora i pes màxim de 400 quilograms.