De 16 anys
La DGT, partidària d’implantar un nou carnet de conduir per a adolescents
Aquest carnet permetria als joves conduir quadricicles amb una massa en buit inferior o igual a 400 o 550 quilograms

Una classe teòrica en una autoescola, a Barcelona. /
La Direcció General de Trànsit (DGT) estudia la possibilitat de crear una nova categoria de permís de conducció a Espanya, denominat B1 i dirigit a joves a partir dels 16 anys, i es mostra partidària de la seva implantació. Així ho han confirmat a Europa Press fonts del departament que dirigeix Pere Navarro, que valora una proposta realitzada per la consultora Pons Seguridad Vial i l’Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica (Aedive).
Aquest carnet permetria als joves conduir quadricicles amb una massa en buit inferior o igual a 400 o 550 quilograms, en cas de tractar-se de vehicles destinats al transport de mercaderies (no inclosa la massa de les bateries per als vehicles elèctrics), i amb un motor amb una potència màxima inferior o igual a 15 quilowatts (kW).
La proposta de les dues organitzacions té per objectiu incorporar a la normativa espanyola estàndards europeus en matèria d’accés a la mobilitat, on el permís B1 ja ha sigut adoptat i provat amb èxit per alguns dels països del nostre entorn, com Portugal, Itàlia, França i el Regne Unit.
Segons estimacions de les dues entitats, partint de les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), aquest nou permís de conduir donaria la possibilitat d’un primer accés a la mobilitat elèctrica a prop d’un milió de persones cada any. Segons el seu parer, un dels principals avantatges de la implantació del B1 a curt termini seria l’increment de la seguretat en els desplaçaments, ja que aquest permís permetria «un accés racional i esglaonat a la conducció d’automòbils, i una alternativa de mobilitat més segura als mitjans de transport tradicionals», segons Pons Seguridad Vial.
Un altre dels avantatges del permís B1 és que el quadricicle L7 comparteix elements de seguretat amb els vehicles de categoria M, el vehicle convencional per al transport de persones. Així mateix, aquests vehicles presenten un element fonamental per a la seguretat del qual no disposen els quadricicles de la categoria L6, com és la disposició d’estructures de protecció en cas de tomb (ROPS).
Pons i Aedive destaquen que, per al període 2020-2024, el Reglament (UE) 2019/631 confirma els objectius d’emissions de diòxid de carboni (CO2) del parc de vehicles de la Unió per als cotxes en 95 grams de diòxid de carboni per quilòmetre.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Els incendis exposen els diferents models de gestió de cada comunitat
- CRISI D’INCENDIS El PP acusa Sánchez de «polaritzar» i rebutja la seva proposta de pacte d’Estat sobre el canvi climàtic
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Després de la petició d’un sector crític Junqueras s’obre que ERC celebri una consulta interna per decidir si continua fent costat a Illa
- Antiterrorisme Dos detinguts a Lleida per difondre contingut gihadista i voler anar a la zona de conflicte
- CRISI D’INCENDIS Aagesen avança que Sánchez detallarà al setembre el pacte d’Estat contra el canvi climàtic i adverteix el PP que seria “irresponsable” no donar-li suport