Comunicació

Premi de comunicació al compromís ambiental per a Iberdrola per una campanya amb Prensa Ibérica

El treball ‘Empremta Positiva’ ha sigut guardonat per l’Associació de Directius de Comunicació

Premi de comunicació al compromís ambiental per a Iberdrola per una campanya amb Prensa Ibérica
1
Es llegeix en minuts

L’Associació de Directius de Comunicació (Dircom) ha premiat Iberdrola en la categoria de compromís ambiental per la seva iniciativa ‘Empremta Positiva’, desenvolupada en col·laboració amb el grup de comunicació Prensa Ibérica, a què pertany aquest diari. L’objectiu de la campanya era donar a conèixer l’impacte favorable de les instal·lacions renovables a les zones rurals d’Espanya quant a la biodiversitat, el repte demogràfic i el medi ambient.

El guardó ha sigut possible gràcies a la implicació de Prensa Ibérica, i als seus mitjans es van publicar treballs audiovisuals vinculats a diversos territoris d’Espanya en què tant les capçaleres del grup com la companyia elèctrica tenen una gran implantació.

L’objectiu del pla de comunicació, elaborat amb continguts especialitzats i dades rigoroses, ha sigut generar un coneixement més gran de l’entorn en relació amb els efectes socioeconòmics de les energies renovables.

S’han desenvolupat iniciatives a províncies com Zamora, Ourense, el Ferrol, Badajoz, Huelva, Osca i Ciudad Real. Alguns dels projectes s’han destinat a posar en relleu l’energia hidroelèctrica, com ‘Les Vides de l’Aigua’, o la fotovoltaica, com ‘Tomàquets sota un sol renovable’.

Notícies relacionades

’Empremta Positiva’, ha inclòs continguts multimèdia (vídeos, entrevistes, infografies i fotografies) i ha remarcat el valor de la multinacional espanyola com a aliat estable i amb vocació de permanència a les zones on s’instal·la. De fet, el 80% dels seus proveïdors són locals. L’empresa calcula que cada treballador contractat per Iberdrola genera un valor afegit de 10 llocs de treball indirectes. Des que va esclatar la pandèmia l’energètica ha adjudicat a proveïdors contractes per import de 22.000 milions.

El jurat ha valorat tant l’excel·lència dels continguts com l’estratègia de comunicació compartida amb capçaleres locals de diaris amb una gran projecció digital.