Educació sexual
Desestimen el recurs d’Abogados Cristianos contra el repartiment de llibres LGTBI en instituts de Castelló
El jutge considera que no es lesionen els drets a la llibertat ideològica i religiosa

El Jutjat Contenciós Administratiu número 3 de Castelló ha arxivat la causa impulsada per la Fundación Española de Abogados Cristianos contra l’entrega de llibres de temàtica LGTBI a biblioteques d’instituts de la capital de la Plana, per considerar que «no s’evidencia cap lesió dels drets fonamentals de llibertat ideològica i religiosa».
En la sentència, el titular del jutjat critica el recurs presentat per Abogados Cristianos «per la seva confusió, falta de claredat i de rigor tècnic». Al marge de l’aspecte formal, motiva la seva decisió en diversos punts:
«La part actora fa afirmacions i suposicions mancades de fonament, en el sentit que els llibres s’han posat a disposició de nens de molt curta edat, sense cap discriminació, però aquesta conseqüència no s’evidencia de cap manera, no s’aporta cap prova i, sobretot, no es pot derivar directament de la decisió municipal, de l’acte administratiu impugnat».
«El fet que determinats llibres es trobin en els fons bibliogràfics d’un centre educatiu o biblioteca no implica necessàriament que l’ús que se’n faci sigui el que de forma un mica escabrosa pressuposa la part actora i, en tot cas, si es produeix un ús indegut, seria imputable als que ho permetessin o promoguessin directament, no als que han subministrat els fons bibliogràfics amb destí al centre».
«Recordem que es tracta d’obres de lliure circulació comercial a Espanya, sobre les quals no s’ha acreditat que existeixi restricció, declaració d’il·legalitat o cap procediment promogut davant la jurisdicció competent».
«Per tant, no s’evidencia cap lesió dels drets fonamentals de llibertat ideològica i religiosa, o del dret a una educació dels fills conforme a les pròpies conviccions, que fos imputable a l’acte administratiu recorregut».
La presidenta d’Abogados Cristianos, Polonia Castellanos, assegura que «era d’esperar que aquest jutge mirés de tancar el cas. És el mateix que va ordenar l’aixecament de les cautelars i el que va arxivar el cas de la creu de Betxí».
«No permetrem que això quedi així. Arribarem fins al Tribunal d’Estrasburg si és necessari per defensar els menors. És intolerable que en centres públics es facilitin llibres a menors que promouen pràctiques tan nocives com el sexe amb drogues», indica Castellanos.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- La sanitat com a columna del benestar (i 2) Del diagnòstic a les propostes de reforma
- Passeig de Gràcia tancarà l’accés a l’L4 cinc mesos
- Obituari Emblema de la comunitat monàstica
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Energia El parc eòlic marí de Roses, encallat al ministeri