Educació sexual
Desestimen el recurs d’Abogados Cristianos contra el repartiment de llibres LGTBI en instituts de Castelló
El jutge considera que no es lesionen els drets a la llibertat ideològica i religiosa
El Jutjat Contenciós Administratiu número 3 de Castelló ha arxivat la causa impulsada per la Fundación Española de Abogados Cristianos contra l’entrega de llibres de temàtica LGTBI a biblioteques d’instituts de la capital de la Plana, per considerar que «no s’evidencia cap lesió dels drets fonamentals de llibertat ideològica i religiosa».
En la sentència, el titular del jutjat critica el recurs presentat per Abogados Cristianos «per la seva confusió, falta de claredat i de rigor tècnic». Al marge de l’aspecte formal, motiva la seva decisió en diversos punts:
«La part actora fa afirmacions i suposicions mancades de fonament, en el sentit que els llibres s’han posat a disposició de nens de molt curta edat, sense cap discriminació, però aquesta conseqüència no s’evidencia de cap manera, no s’aporta cap prova i, sobretot, no es pot derivar directament de la decisió municipal, de l’acte administratiu impugnat».
«El fet que determinats llibres es trobin en els fons bibliogràfics d’un centre educatiu o biblioteca no implica necessàriament que l’ús que se’n faci sigui el que de forma un mica escabrosa pressuposa la part actora i, en tot cas, si es produeix un ús indegut, seria imputable als que ho permetessin o promoguessin directament, no als que han subministrat els fons bibliogràfics amb destí al centre».
«Recordem que es tracta d’obres de lliure circulació comercial a Espanya, sobre les quals no s’ha acreditat que existeixi restricció, declaració d’il·legalitat o cap procediment promogut davant la jurisdicció competent».
«Per tant, no s’evidencia cap lesió dels drets fonamentals de llibertat ideològica i religiosa, o del dret a una educació dels fills conforme a les pròpies conviccions, que fos imputable a l’acte administratiu recorregut».
La presidenta d’Abogados Cristianos, Polonia Castellanos, assegura que «era d’esperar que aquest jutge mirés de tancar el cas. És el mateix que va ordenar l’aixecament de les cautelars i el que va arxivar el cas de la creu de Betxí».
«No permetrem que això quedi així. Arribarem fins al Tribunal d’Estrasburg si és necessari per defensar els menors. És intolerable que en centres públics es facilitin llibres a menors que promouen pràctiques tan nocives com el sexe amb drogues», indica Castellanos.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
