Tecnologia
OCU presenta una demanda col·lectiva contra Apple per obsolescència programada en la gamma d’iPhone 6
Sol·licita una compensació d’entre 99 i 189 euros per afectat, unes 400.000 persones

Un usuari amb els nous iPhone 6, la setmana passada a Cupertino (Califòrnia). /
L’Organització de Consumidors (OCU) ha presentat una demanda col·lectiva per defensar en judici els més de 400.000 afectats per l’obsolescència programada en la gamma d’iPhone 6, d’acord amb «les pràctiques comercials injustes, enganyoses i agressives d’Apple», segons ha expressat l’organització.
Segons ha traslladat l’OCU, Apple ha actuat «de manera fraudulenta» ocultant informació als usuaris, una vulneració de la llei de competència deslleial i la llei general de defensa dels consumidors i usuaris.
«Apple va actualitzar el ‘software’ en els diferents models de l’iPhone 6 per emmascarar els problemes de rendiment de les seves bateries, sabent que això causaria un alentiment i pèrdua de rendiment dels telèfons», han explicat des de l’OCU.
Amb aquest canvi, els usuaris van pensar que el telèfon mòbil s’havia quedat antiquatperquè funcionava més lent, de manera que es van comprar un altre model.
Compensació per perjudici econòmic i moral
L’actuació «deliberada» d’Apple va suposar un perjudici econòmic per als consumidors d’entre 40 i 80 milions d’euros, segons els càlculs de l’OCU.
Així mateix, l’organització ha sol·licitat a Apple una compensació per danys morals, per això eleva la xifra a entre 99 i 189 euros per afectat.
Ja el desembre de 2020, l’OCU va presentar unes diligències preliminars per sol·licitar a Apple que identifiqués els afectats perquè poguessin ser defensats en el judici.
«Des de l’OCU assumirem la despesa necessària per entaular aquesta contesa judicial pagant els honoraris d’advocats i procuradors perquè els afectats no hagin d’assumir cap cost», han explicat des de l’OCU. A més, en cas de perdre l’acció judicial, els afectats tampoc hauran d’assumir les costes del procés.
«Confiem que la justícia posi fre a aquests comportaments lesius per als consumidors afectats i la societat en general», ha insistit l’OCU.
Aquesta acció s’emmarca en la seva campanya per animar els usuaris afectats a lluitar contra l’obsolescència programada. En aquest sentit, vol mobilitzar tots els consumidors «que no estan disposats a tolerar aquest tipus d’accions deliberades en contra els seus drets» perquè s’uneixin a la campanya per posar fre a aquestes pràctiques.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Cremar després de llegir Deixi’s posseir per Antonia Susan Byatt
- Segona vida (II) María Vasco, bronze a Sydney"Quan em vaig retirar vaig començar de zero, com un nadó. Em van deixar sola"
- Nous casos policíacs Primer protagonista negre en un clàssic thriller de la BBC
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Compromís ¿Porc o gallina?