Salut
Aquests són els aliments que contenen l’aminoàcid que dispara la depressió
Una dieta rica en prolina s’associa a més tendència a tenir depressió

Carns com les de pollastre, gall dindi, porc i vedella; peixos del tipus de la sardina, mero, salmó, i tonyina; els lactis i els ous i certes hortalisses i vegetals com les mongetes, els pèsols, les pastanagues i el cogombre contenen prolina, un aminoàcidque influeix en l’estat depressiu dels éssers vius.
Investigadors de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona (Idibgi) i de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) han identificat el paper d’un aminoàcid en l’estat depressiu d’humans, ratolins i mosques.
En un comunicat aquest dijous, la UPF ha explicat que es tracta de la prolina, present en una gran varietat d’aliments, i segons l’estudi publicat a ‘Cell Metabolism’ una dieta rica en l’esmentada substància s’associa a més tendència a la depressió.
Com que no tothom que tenia un alt consum de prolina afirmava tenirrun ànim més depressiu al qüestionari facilitat per l’estudi, es va observar també una relació entre la depressió i la composició de la macrobiota intestinal: els bacteris i els gens bacterians associats al metabolisme de la prolina.
Es van analitzar els cervells dels ratolins, per trobar gens associats al transport de prolina, i es va fer un experiment per avaluar les ganes de superar dificultats de mosques de la fruita com a indicador de la depressió.
El treball obre la porta a plantejar nous estudis per trobar possibles tractaments de la depressió basats en la dieta, segons la UPF.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- 40 anys de ‘retorn al futur’ Un DeLorean es passejarà el dia 29 per Barcelona
- De ruta per LLancà Els camins de la tramuntana
- CATA MAYOR La bona brasa marina arriba a Sabadell
- Restaurants a prop del mar per menjar després de la platja
- Dues propostes Viatjar a Tòquio i Beirut sense sortir de Barcelona