A Catalunya

Trànsit preveu per aquesta Setmana Santa una mobilitat com la d’abans de la pandèmia

  • Mobilitat prepandèmica: aquests dies sortiran de l’àrea metropolitana de Barcelona 370.000 vehicles i dilluns tornaran 570.000

Retencions de trànsit a la C-32 a laltura de Vilassar

Retencions de trànsit a la C-32 a laltura de Vilassar

2
Es llegeix en minuts
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Servei Català de Trànsit preveu una mobilitat durant aquesta Setmana Santa similar a la registrada abans de la pandèmia del coronavirus, és a dir, del 2019, i ha posat en marxa una sèrie de mesures no només per evitar les retencions a les carreteres catalanes, sinó també per evitar al màxim els accidents de trànsit. Les estimacions indiquen que aquest dijous i divendres sortiran de l’àrea metropolitana de Barcelona un total de 370.000 vehicles i que diumenge i dilluns tornaran 570.000 als seus llocs d’origen, segons ha anunciat el director de l’organisme, Ramon Lamiel. Hi ha una preocupació especial a les comarques de Girona, on s’ha produït un repunt de la sinistralitat.

Per encarrilar l’augment de la mobilitat a les carreteres catalanes, l’Administració ha previst una sèrie de mesures, com habilitar un carril addicional a l’AP-7 sud entre Vilafranca i el Papiol i a la C-32 entre Llavaneres i Montgat. Per ara, no s’ha previst una acció similar a l’AP-7 en direcció nord i, en especial, a la Roca del Vallès. També es prohibirà la circulació de camions pesats diumenge i dilluns per fer més fluida la circulació. A més, s’instal·laran 1.130 controls d’alcoholèmia i drogues i es disposarà d’un helicòpter i d’un avió cada dia. Les mesures de circulació, regulació i ordenació del trànsit instal·lades en les dues fases assoliran els 200 quilòmetres.

En l’operació sortida s’espera una concentració important de vehicles a l’AP-7 Martorell-Gelida; a l’AP-7 Barberà del Vallès-la Roca del Vallès-Llinars del Vallès; a la C-16 Bagà-Berga; a la C-17 Ripoll; a la C-65/C-31 Santa Cristina d’Aro; a l’N-340 el Vendrell-Altafulla, i a l’N-145 Andorra-la Seu d’ Urgell. I en la de tornada (diumenge-dilluns), a l’A-2 Jorba-Castellolí-el Bruc-Pallejà; a l’AP-7 el Vendrell-Banyeres del Penedès-Vilafranca del Penedès-Gelida-Martorell-Castellbisbal; a l’AP-7 Hostalric-Sant Celoni-la Roca; a la C-16 Cercs-Berga; a la C-17 Parets del Vallès; a la C-31/C-65 Platja d’Aro-Santa Cristina d’Aro-Llagostera; a la C-33 Montcada i Reixac; a la C-35 Sant Celoni; a la C-55 Castellgalí, i a l’N-145 Andorra-la Seu d’ Urgell.

Notícies relacionades

Repunt de les víctimes a l’abril

Les dades revelen que la xifra de víctimes mortals en els primers tres mesos de l’any ha sigut inferior a la del 2019 en un 20%, però s’ha constatat un repunt aquest mes d’abril, en què s’han produït cinc morts, en comparació amb els tres del 2021 i els dos del 2019. El missatge que des de Trànsit es vol donar és: «Responsabilitat, control i prudència». A Girona s’ha incrementat un 100% la sinistralitat respecte al 2019. En general, preocupen sobretot, segons Lamiel, les tardes dels caps de setmana a l’AP-7 i a la C-63.