L’educació a Catalunya
Vaga de professors a Catalunya: Cambray reconeix la «necessitat de refer ponts»
El conseller està «convençut» que hi haurà acord «històric» amb els sindicats però avisa que «no es pot fer tot alhora»

El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, està «convençut» que hi haurà acord amb els sindicats de professors. «Ens ho plantegem tot. Volem un acord i que sigui històric», va assegurar ahir en una roda de premsa en la qual va demanar als sindicats que tornin a asseure’s a negociar amb la conselleria.
Cambray va dir que el Govern està compromès amb la reversió de les retallades en educació, però va insistir que «no es pot fer tot alhora». «Hi ha molts reptes i els donarem resposta, però no tots alhora».
En aquest punt, va al·ludir al principal escull en la negociació: la recuperació de l’hora lectiva a primària i l’ESO, que els sindicats reclamen per a aquest curs i el departament l’ofereix per al 2023-24 a primària i per al 2024-25 a secundària. «Costa 173 milions d’euros. Ho farem en aquesta legislatura, però no ho podem fer tot alhora».
El conseller va admetre la necessitat de «refer ponts» amb la comunitat educativa i va dir que entén tant el cansament dels professors com les seves reivindicacions. I va reconèixer que les coses «sempre es poden fer millor». «Reconec que les coses es podrien haver fet millor i comunicat millor», va dir.
Respecte a la negociació amb els sindicats, va assegurar que de les 14 reivindicacions, Educació «es va comprometre a donar resposta a 10 d’aquestes». Quant al calendari escolar i el decret de plantilles, va argumentar que són qüestions de política del Govern. I sobre la petició d’invertir el 6% del PIB català en educació, va afirmar que és una mesura que el Govern comparteix però que «no depèn» només de l’Executiu català, per la qual cosa va instar a arribar a un «acord de país» al qual s’han d’afegir «ajuntaments i universitats».
Pla de mobilitzacions
Notícies relacionadesPer la seva banda, els sindicats van insistir que les propostes d’Educació són «inacceptables i insuficients» i «es plantegen a molts anys vista».
I van assegurar que mantindran les mobilitzacions «fins que hi hagi una proposta seriosa i ferma». En els pròxims dies detallaran el pla d’accions. «És el moment de forçar», van dir. «El que no aconseguim per al curs que ve pot quedar en paper mullat».
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Digues adeu a la tosca de la dutxa amb aquests senzills remeis casolans
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%