Tribunals
Demanen set anys i mig a Arantza Zulueta per constituir el front de presos d’ETA
El tribunal condemna l’advocada, per a qui el fiscal demanava 19 anys de presó, per delicte d’integració en organització terrorista i dipòsit d’armes i explosius

L’Audiència Nacional ha condemnat l’advocada de presos d’ETA Arantxa Zulueta a 7 anys i 6 mesos de presó i tres advocats més a penes d’entre 3 i 4 anys de presó per constituir el front jurídic d’ETA, Halboka, que tenia com a finalitat essencial controlar els presos de la banda.
En la sentència, de 549 pàgines, la secció quarta Penal de l’Audiència Nacional absol tres acusats més per la inexistència de prova de càrrec de prou entitat per enervar la presumpció d’innocència.
El tribunal ha condemnat Arantxa Zulueta, per a qui el fiscal demanava 19 anys de presó, per delicte d’integració en organització terrorista (4 anys de presó) i dipòsit d’armes i explosius (3 anys i 6 mesos).
També ha sigut condemnat a quatre anys de presó Jon María Enparantza, que s’enfrontava a una petició de 12 anys, així com Naia Zurriarain (3 anys i 6 mesos) i Iker Sarriegi (3 anys i un dia) com a autors d’un delicte d’integració en organització terrorista. El tribunal ha apreciat l’atenuant molt qualificat de dilacions indegudes.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- EL MINISTERI DE SANITAT El consum de cànnabis entre els adolescents disminueix un 40% en les dues últimes dècades
- Polítiques socials a Catalunya El telèfon contra el maltractament infantil funciona sense el personal mínim fixat pel Govern: «No arribem a atendre les trucades»
- GOVERN COALICIÓ El Ministeri d’Hisenda cessa el subdirector de Tributs Locals imputat per la seva etapa juntament amb Montoro
- GALÍCIA-CATALUNYA Salvador Illa: «En moments de crispació política, si algú pot trencar aquest cercle viciós de retrets som els catalans i els gallecs»
- Delinqüència a Barcelona Surrealista detenció a Barcelona d’un home mig nu que s’escapava d’una festa pel balcó d’una veïna