Curs vinent acadèmic
El Govern desmenteix la ‘notícia falsa’ de l’eliminació de la Filosofia i afirma que serà obligatòria en tots els Batxillerats
La ministra d’Educació ha afirmat que «les comunitats poden completar l’oferta a la seva part del currículum»

El Govern d’Espanya ha afirmat que es continuarà impartint l’assignatura de Filosofia segons el reial decret publicat aquest dimecres en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
Malgrat que en les últimes hores diversos dirigents polítics han aprofitat per carregar contra el Govern central, la idea de suprimir la Filosofia de l’educació és una notícia falsa.
Altres mesures
El Govern també ha aprovat l’eliminació de les qualificacions numèriques a l’ESO i els alumnes podran passar de curs amb suspensos, sempre que el professorat cregui que les matèries no suposaran un problema per al curs següent i hi hagi expectatives favorables de recuperació.
El departament que dirigeix la ministra Pilar Alegría també ha explicat altres canvis, com la decisió de suprimir Filosofia com a assignatura obligatòria a 4t d’ESO. I que sigui decisió de les comunitats autònomes incloure-la entre les optatives d’últim curs d’Educació Secundària.
Nou currículum
Alegría ha afirmat que els continguts de Filosofia s’inclouran en l’assignatura de Valors Ètics i Cívics, una matèria que fins ara era una optativa a 4t d’ESO.
Respecte a l’assignatura a batxillerat, la ministra d’Educació ha declarat que «es recupera Filosofia com a assignatura obligatòria. A primer es farà Filosofia i, a segon, Història de la Filosofia. Ara els continguts de Filosofia tindran més hores que en l’actualitat», ha remarcat Alegría.
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha criticat l’aprovació del nou currículum d’Educació Secundària, aprovat en el Consell de Ministres. «Sense Filosofia, sense Història cronològica, sense límit de suspensos, sense pensament crític, sense exigència ni esforç... Una joventut sense futur. Espanya tardarà dècades a recuperar-se del mal que està causant el ‘sanchisme’», ha afirmat.
Sin Filosofía, sin Historia cronológica, sin límite de suspensos, sin pensamiento crítico, sin exigencia ni esfuerzo… Una juventud sin futuro.
— Isabel Díaz Ayuso (@IdiazAyuso) 29 de marzo de 2022
España tardará décadas en recuperarse del daño que está causando el sanchismo. pic.twitter.com/naDGcJkuRa
Decisió de les comunitats
En resposta a les crítiques suscitades per aquesta qüestió, entre les quals de Díaz Ayuso, la ministra ha afirmat a Twitter que «les comunitats poden completar aquesta oferta a la seva part del currículum».
Los contenidos de Filosofía serán obligatorios en ESO en la asignatura de Valores Éticos y Cívicos. Hasta ahora era una optativa.
— Pilar Alegría (@Pilar_Alegria) 30 de marzo de 2022
Además las comunidades pueden completar esa oferta en su parte del currículo.
Hoy en el @boegob el Decreto de Enseñanzas Mínimas de secundaria
Malgrat que el Ministeri d’Educació reforçarà el camp d’acció de l’assignatura, alguns dirigents polítics ho han entès el revés i han acusat l’Executiu central de voler acabar amb la Filosofia.
Crítiques de Vox
El president de Vox, Santiago Abascal, ha sigut un dels més crítics i ha mostrat els seus dubtes amb el nou decret de l’ESO al Congrés dels Diputats. Abascal ha assegurat que «el Govern acaba de garantir la desaparició de la Filosofia a les aules». «Combat fins i tot la Filosofia, potser perquè no vol que coneguin Sòcrates. El van matar els sofistes, els sofistes com vostè que creuen que la veritat no importa, que no existeix i que farà qualsevol cosa per enganyar la gent», ha retret el president de Vox.
Notícies relacionadesEl president del Govern, Pedro Sánchez, ha replicat en el Ple del Congrés al líder de la formació verda: «Sé que és un gran lector de Filosofia, que li preocupa l’educació de Filosofia, però despreocupi’s».
Sánchez ha tirat de sorna en la seva resposta a Abascal, al qual ha definit com «una persona compromesa amb la Filosofia, que l’ha llegit tant i que la coneix tan en profunditat». Després de lamentar no estar a l’altura d’aquests coneixements del líder de Vox, Sánchez li ha garantit que «els nens i nenes del nostre país estudiaran Filosofia».
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Rosario Ibáñez, professora: "A l’escola del metro no hi havia educació diferent per a nois i noies"
- Mobilitat L’absència de multes a les ZBE frenarà les ajudes al transport
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Alts càrrecs del sector públic Junts i ERC pacten amb el PSOE col·locar afins en institucions i en empreses
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»