Carta dels mestres
Educació donarà un termini de tres anys per aplicar els nous currículums a les escoles catalanes
En una carta als docents catalans, el conseller anuncia l’eliminació de les substitucions d’un terç de la jornada a partir del curs que ve

El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha enviat aquest dijous una carta a tots els docents dels centres públics i concertats de Catalunya en què, entre altres qüestions, els anuncia que les escoles i instituts tindran un termini de tres anys per aplicar els nous currículums escolars, que entraran en vigor aquest curs 2022-23 en el marc de la Lomloe. Tot i que des d’un principi el departament havia assenyalat que hi hauria una flexibilitat en l’aplicació dels currículums, la veritat és que la direcció dels centres veien amb preocupació el poc temps que tindrien des de l’aprovació, prevista per aquest estiu, per analitzar-los i aplicar-los amb garanties. Recentment, en una entrevista a EL PERIÓDICO, el subdirector general d’Ordenació Curricular, Ramon Grau, apuntava que tot i que no era el moment oportú per a l’aplicació dels currículums, Educació no tenia opció perquè els tempos els marca la Lomloe, però sí que apostava per la flexibilització per no pressionar més els centres.
Ara, el gest d’Educació donarà una mica d’aire i tranquil·litat als centres. Un gest que arriba a pocs dies de les cinc jornades de vaga convocades pels sindicats de professors en protesta per les polítiques del departament.
A la carta, en què Cambray els resumeix novetats del curs 2022-23, es manté la mesura de l’avançament del curs escolar que tanta polèmica ha generat pel fet que no es va consultar ni parlar abans amb la comunitat educativa. El conseller també recorda que aquest setembre es reduiran les ràtios a Infantil 3 (P3), amb unes aules que passaran a tenir un màxim de 20 alumnes, i la gratuïtat de l’Infantil 2 (P2).
A nivell d’organització de centres, Cambray anuncia a la carta que a partir del curs que ve Educació, en resposta a la demanda dels centres, eliminar les substitucions d’un terç de jornada –que es va instaurar en l’època de les retallades– i totes passaran a ser com a mínim de mitja jornada. Així mateix, es recuperen les jubilacions parcials per als docents de més de 62 anys a l’escola concertada.
El conseller avança, igualment, que la conselleria està treballant per a l’estabilització de les plantilles, un dels motius de la vaga sindical. Així, promet que el 2024 hi haurà menys d’un 10% de professors interins.
Aprofita també per referir-se a la qüestió de la sentència del TSJC sobre el 25% de castellà a les aules i reitera que davant els tribunals se’n fa «responsable en primera persona». Recorda que la llengua mai ha sigut motiu de conflicte a l’escola i assegura que «enfortirem el model d’escola catalana comptant amb un consens pedagògic, polític i social».
Ja ets usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Aquests són els símptomes de la variant òmicron del coronavirus
- Quan és millor fer-se el test d'antígens? | CALCULADORA
- Com s’ha de demanar la baixa per covid positiu i quant es cobra?
- Quines vacunes de la Covid es posen a Espanya? Tipus i efectes secundaris
- Efectivitat i d'on és cada vacuna: AstraZeneca | Pfizer | Janssen | Moderna | Sputnik
- Restriccions a Catalunya per la covid: Últimes mesures
- Aquests són els símptomes de la variant òmicron del coronavirus
- Quan és millor fer-se el test d'antígens? | CALCULADORA
- Com s’ha de demanar la baixa per covid positiu i quant es cobra?
- Quines vacunes de la Covid es posen a Espanya? Tipus i efectes secundaris
- Efectivitat i d'on és cada vacuna: AstraZeneca | Pfizer | Janssen | Moderna | Sputnik
- Restriccions a Catalunya per la covid: Últimes mesures
- Reparació Tanca la nova piscina de Trinitat Vella un dia després d’obrir-se al públic
- Operació pendent La Caseta Blanca: una dècada sense sexe furtiu per tenir una plaça desangelada i semideserta
- Vol de set hores Així s’ho fa una dona en pijama per anar al lavabo en un avió
- Justificació de la FINA ¿Per què els socorristes del Mundial de Natació no van auxiliar Anita Álvarez en un primer moment?
- Investigació Crònica del cop del PP de Feijóo al Tribunal Constitucional
- Ana Rosa Quintana reapareix mostrant la seva nova imatge després de superar el càncer de mama
- TENNIS Nadal s’entrena davant la mirada de Gerard Piqué a Wimbledon
- Revelació d’imatges íntimes Sèxting a Espanya: un delicte en auge i de difícil control
- 3,5 hectàrees de vegetació afectades L’incendi d’un autobús obliga a tallar l’AP-7 a la Jonquera
- Entrevista Aleksandr Rodianski: «Hi ha molts representants de la cultura russa que s’han exiliat»