Guerra a Ucraïna
El Comitè d’Emergència uneix les seves forces en l’ajuda humanitària per a Ucraïna
Les sis oenagés que el conformen ja estan posant en marxa els seus plans d’actuació, dirigits especialment a atendre les comunitats d’acollida que es preparen davant l’arribada de les persones refugiades

El Comitè d’Emergència ha posat en marxa els seus protocols de captació de fons per donar suport a les actuacions de les ONG integrants després dels fets esdevinguts a Ucraïna aquests últims dies. La situació en aquest país s’està deteriorant ràpidament i l’impacte sobre la població civil és devastador.
Segons l’ONU, 677.000 persones han sortit d’Ucraïna cap als països veïns des que va començar la invasió russa i es tem que aquesta xifra continuï incrementant-se dramàticament. Les famílies estan fugint de casa seva a la recerca de seguretat i refugis davant els creixents atacs, especialment les persones més vulnerables, com les dones i la infància.
Notícies relacionadesDavant el greu impacte sobre la població civil, les sis oenagés que formen part del Comitè d’Emergència, Aldees Infantils SOS, Educo, Metges del Món, Oxfam Intermón, Pla International i World Vision, han fet una crida a totes les parts implicades per promoure la pau i evitar més víctimes en el conflicte armat. En aquests moments, ja han començat a monitorar les conseqüències i han posat en marxa plans de treball per brindar suport i aconseguir salvar vides a mesura que es desenvolupa aquesta greu crisi humanitària.
A través del Comitè d’Emergència, les sis oenagés volen canalitzar conjuntament l’ajuda de totes aquelles persones disposades a contribuir per pal·liar la situació dels afectats per la violència a Ucraïna, així com les persones que s’han vist obligades a buscar refugi als països limítrofs com ara Polònia, Romania, Moldàvia i Geòrgia. Les primeres respostes d’emergència se centren a proveir refugis, ajuda humanitària de primera necessitat, com aliments i aigua, assistència sanitària, atenció psicològica i protecció infantil, entre altres línies d’actuació.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels