Dia de la Dona
Sense igualtat no hi ha futur: pancarta d’EL PERIÓDICO per al 8-M
El diari publicarà una falsa portada aquest dimarts que servirà com a lema per a la manifestació del 8-M.
També crearà cartells digitals personalitzables i col·laborarà amb la Fundació Surt.
Serà una aposta editorial que durarà fins al març de 2023, amb dotze grans continguts en favor de la igualtat (un per cada mes) i una ‘newsletter’.

Sense igualtat no hi ha futur. Aquest és el missatge que ha triat EL PERIÓDICO per canalitzar l’aposta editorial que ja ha iniciat amb motiu de la celebració del Dia de la Dona, que en aquesta ocasió no es limitarà a un sol dia, el 8 de març, sinó que durarà dotze mesos, fins al març de 2023, i que vol comptar amb la participació de les lectores i subscriptores.
Aquest dimarts el diari publicarà una falsa portada de paper amb el missatge triat, que aspira a convertir-se en una pancarta per poder portar a la manifestació del 8-M. És la nostra crida a l’acció de les lectores en favor d’una igualtat que exigim aquí i ara perquè sense ella no hi ha futur.
A més, crearem cartells digitals personalitzables a través de filtres a Instagram que emularan la icònica imatge del We can do it i dos lemes mítics més, de manera que els usuaris podran posar la seva cara en aquests cartells.
Arrencarem així una aposta editorial que durarà tot un any, fins al 8 de març de 2023, i que inclourà dotze grans continguts informatius i de debat (un cada mes) i una newsletter. Serà una acció transversal en la qual participaran totes les àrees del diari.
De cara al 8-M més immediat, el de 2022, EL PERIÓDICO elaborarà un retrat de la dona precaritzada, que podran llegir aquest cap de setmana, amb testimonis i en format multimèdia a Més Periódico. També prendrà el pols a la situació de la dona a Espanya des del punt de vista legislatiu i d’acció de Govern. A més, avaluarà la problemàtica de la dona en el dia a dia parlant amb lectores i subscriptores del diari i explicarà com el sistema educatiu intenta incorporar la perspectiva de gènere. El 8-M de 2022 també serà el 8-M de la càrrega mental i analitzarem per què la dona continua tenallada per la pressió de ser perfecta.
La reivindicació del 8-M també estarà present a través de sis treballadores d’EL PERIÓDICO que animaran a subscriure’s al diari digital en benefici de la Fundació Surt. L’import de les subscripcions mentre duri la campanya es donarà a la institució dedicada a empoderar la dona i combatre la desigualtat de gènere.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos