Davant un desnonament
El TC anul·la l’obligació de la llei catalana de vivenda a oferir una alternativa habitacional
El reial decret anul·lat, previst per afrontar la pandèmia, impedia iniciar els tràmits per a un desnonament sense oferir un lloguer social
El ple del Tribunal Constitucional d’aquesta setmana tenia a les seves mans dos recursos sobre la llei catalana de vivenda. El relatiu a la norma que limitava els lloguers en general continuarà sent deliberat en següents reunions, perquè els magistrats encara no han fixat un criteri. El que sí que ha anul·lat ja l’alt tribunal ha sigut els tres apartats del decret llei de reforç de la protecció del dret a la vivenda davant els efectes de la pandèmia, amb el qual s’obligava a oferir una alternativa habitacional abans d’iniciar els tràmits judicials que podien acabar en desnonament.
En l’exposició de motius del decret llei s’explica que la llei del 2015 de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de la vivenda i la pobresa energètica es van establir «una sèrie de mesures per evitar els desnonaments» que suposin deixar sense «vivenda les persones o unitats familiars que no tinguin una alternativa de vivenda pròpia quan es trobin dins dels paràmetres de risc d’exclusió residencial».
Entre aquestes mesures hi figurava l’obligació dels grans tenidors de vivenda a oferir una proposta de lloguer social abans d’interposar qualsevol demanda judicial d’execució hipotecària o de desnonament per impagament de lloguer.
- Vaga a tot Espanya Els metges catalans pressionen Salut per acabar d’una vegada amb les guàrdies de 24 hores
- Desastre a l’illa Cuba i l’«opció zero»: el pla impossible del Govern de Díaz-Canel per resistir el setge dels EUA
- Temporal de vent Tallada l’AP-7 en sentit nord a l’Hospitalet de l’Infant per un camió bolcat a causa del fort vent
- VA REBRE 166 PUNTS ¿Quines opcions haurien tingut Tony Grox i Lucycalys a Eurovisió després de petar-ho al Benidorm Fest? Els experts analitzen ‘T amaré’
- Eleccions al FC Barcelona Comença la guerra de les firmes al Barça: els precandidats fan ostentació i aposten per l’exageració
