Davant un desnonament
El TC anul·la l’obligació de la llei catalana de vivenda a oferir una alternativa habitacional
El reial decret anul·lat, previst per afrontar la pandèmia, impedia iniciar els tràmits per a un desnonament sense oferir un lloguer social
El ple del Tribunal Constitucional d’aquesta setmana tenia a les seves mans dos recursos sobre la llei catalana de vivenda. El relatiu a la norma que limitava els lloguers en general continuarà sent deliberat en següents reunions, perquè els magistrats encara no han fixat un criteri. El que sí que ha anul·lat ja l’alt tribunal ha sigut els tres apartats del decret llei de reforç de la protecció del dret a la vivenda davant els efectes de la pandèmia, amb el qual s’obligava a oferir una alternativa habitacional abans d’iniciar els tràmits judicials que podien acabar en desnonament.
En l’exposició de motius del decret llei s’explica que la llei del 2015 de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de la vivenda i la pobresa energètica es van establir «una sèrie de mesures per evitar els desnonaments» que suposin deixar sense «vivenda les persones o unitats familiars que no tinguin una alternativa de vivenda pròpia quan es trobin dins dels paràmetres de risc d’exclusió residencial».
Entre aquestes mesures hi figurava l’obligació dels grans tenidors de vivenda a oferir una proposta de lloguer social abans d’interposar qualsevol demanda judicial d’execució hipotecària o de desnonament per impagament de lloguer.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Després de més de tres hores de reunió Puigdemont trenca amb el PSOE: "Podrà ocupar poltrones, però no podrà governar"
- Monedes de col·leccionista valorades en més de 150.000 euros: peces d’or històriques
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
