Lluita contra la pandèmia
Catalunya supera els 26.000 morts per l’epidèmia de covid en menys de dos anys
Els indicadors epidèmics continuen a la baixa i la velocitat de propagació està en el mínim de tota la crisi
Mentre la sisena onada va caient a bon ritme, Catalunya ha superat aquest dimecres els 26.000 morts oficials per l’epidèmia, que es va cobrar la primera víctima catalana en una àvia que va morir el 6 de març del 2020 a l’Hospital de Can Ruti de Badalona (Barcelona).
Tots els indicadors epidèmics continuen millorant a Catalunya, on la velocitat de propagació (Rt) del virus continua descendint i està avui en el mínim de tota la crisi, amb 0,62 –cada 100 infectats contagien una mitjana de 62 persones–, una centèsima menys que ahir.
80 ingressats menys
Notícies relacionadesSegons les dades actualitzades aquest dimecres pel Departament de Salut, hi ha 2.647 persones ingressades per covid als hospitals, 80 menys que ahir, 397 de les quals, dues més que la vigília, estan greus a les ucis, 270 intubades i 17 amb ECMO (respiració extracorpòria), el mateix número de greus que hi havia el 26 de desembre.
El risc de rebrot (EPG), indicador que mesura el creixement potencial de l’epidèmia i que va arribar el passat 16 de gener al màxim des de l’inici de l’emergència sanitària, amb 6.903 punts, fa 14 dies consecutius que cau en picat, i s’ha situat en 2.139 punts, 141 menys que ahir.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
