Navegació

El misteri dels grans barcos fondejats davant les costes de Màlaga

El port de la ciutat acull diàriament vaixells de mercaderies i de passatgers però que mai arriben a atracar

El misteri dels grans barcos fondejats davant les costes de Màlaga
2
Es llegeix en minuts

El port de Màlaga acull diàriament grans barcos de mercaderies i de passatgers. Les principals tasques que fan són de desembarcament mercantil o escala tècnica, i la seva estada pot allargar-se des d’un dia fins a mesos. El motiu pel qual molts d’aquests barcos no arriben a atracar, és perquè l’escala tècnica pot portar-se a terme a la badia, sense necessitat d’arribar a port, o fent una o diverses càrregues al port per al seu posterior treball a la badia.

Els creuers de passatgers que reposen des de fa dies al port de Màlaga són el ‘Seaburn Encore’, el ‘Coral Princess’, i el ‘Marella Discovery’. Tots es troben en escala tècnicano porten passatgers, i estan realitzant tasques d’aprovisionament i relleu de tripulació, de cara al començament de la temporada de primavera.

Creuers fondejats

‘Seaburn Encore’

Aquest creuer de passatgers navega amb la bandera de les Bahames, i té 210 metres d’eslora. Va arribar a aigües malaguenyes el 31 de desembre, i la previsió és que se’n vagi el 10 de febrer. Fins aleshores, està fondejat a la badia.

‘Coral Princess’

‘Coral Princess’El ‘Coral Princess’ va ser construït el 2002 i navega amb la bandera de les Bermudes. Té 294 metres d’eslora, i està atracat al port des del 3 de febrer, on estarà fins al dia 9.

‘Marella Discovery’

‘Marella Discovery’Està atracat al moll de Llevant, i va arribar el 6 de febrer. Aquest creuer és el més antic dels tres: Va ser construït el 1995 a les Bahames, com el ‘Seaburn’. S’espera que estigui a Màlaga fins al 5 d’abril.

Barcos de mercaderies

Malgrat la fama del turisme de creuer a les aigües malaguenyes, les tasques marítimes més rellevants que tindran lloc al port de Màlaga aquesta setmana corren a compte de les embarcacions de mercaderies:

‘Seapower I’

És un barco dedicat al transport de mercaderies a granel, en anglès bulk carriers. Està al moll 7 des del 4 de febrer. Té 21 anys, i navega amb la bandera de Malta. Aquesta embarcació farà l’operació més gran d’aquests dies al port: Descarregarà 33.000 tones de farina de soja. L’operativa acabarà, previsiblement, el 10 de febrer.

‘Johanna Helena’

‘Johanna Helena’Aquest vaixell de càrrega xipriota, construït el 2009, està atracat al moll 6 des del 4 fins al 9 de febrer, on desembarcarà 6.000 tones de dolomita.

‘Icelandica Hav’

L’‘Icelandica’ és un vaixell de càrrega de les Bahames, va ser construït el 1982, i està fondejant a la badia malaguenya. Està previst que hi atraqui en aquests dies, fins a la seva marxa el dia 9 de febrer, per desembarcar 2.050 tones de dolomita.

‘Wec Coirneille’

Notícies relacionades

Aquest portacontenidors portuguès de 17 anys està atracat al moll 9, i la seva operativa és d’un dia. Transportarà 113 contenidors plens, i la seva pròxima destinació és València.

‘Roro Feeder’

És un barco especialitzat en el ro-ro, és a dir, en el transport de camions de mercaderies. Amb bandera xipriota, fa diversos dies que aquest barco de 22 anys està fondejat a la badia de Màlaga.