La lluita contra la pandèmia
Així avança la vacunació de la covid a Catalunya: dades i última hora

Una mujer se vacuna en el recinto ferial de Montjuïc, el pasado día 2. /
El 39,6% dels menors catalans d’entre 5 i 11 anys han rebut almenys una dosi de la vacuna de la covid-19 i, d’aquests, un 4% ja en tenen la pauta completa i gaudeixen d’immunitat contra el virus, informa la Conselleria de Salut a través de la seva pàgina web.
A la franja de 12 a 15 anys, el 74,1% han sigut inoculats amb la primera dosi i un 60,4% ja en tenen la pauta completa i, a la franja de 16 a 19 anys, el 88,1% han rebut la primera vacuna i el 85,9% ja en tenen la pauta completa.
Segons xifres de la Conselleria d’Educació de dissabte, des de l’inici del curs escolar les escoles han comptabilitzat 268.160 casos positius: 231.041 d’alumnes, 37.007 de docents i personal intern, i 112 entre el personal extern.
Alumnes confinats
No obstant, el conseller de Salut, Josep Maria Argimon, va estimar que hi hauria uns 600.000 alumnes confinats per brots de covid-19 si no s’hagués modificat el protocol escolar davant l’auge de la sisena onada de la pandèmia en l’inici del segon trimestre.
Creu que s’hauria arribat a aquesta xifra si no hagués canviat el protocol que estipula que, en educació infantil i primària, faran quarantena els menors no immunitzats dels grups en què hi hagi hagut un mínim de cinc positius o el 20% de la classe en els set dies anteriors.
El Govern i les comunitat autònomes van modificar el protocol dos dies abans del retorn a les escoles per garantir la presencialitat a les aules, quan fins aleshores el protocol estipulava que en cas de registrar un cas positiu es confinava tot el grup per tallar les cadenes de transmissió.
Per la seva part, la secretària de Salut Pública de la Generalitat, Carmen Cabezas, va instar els pares dels menors de 5 a 11 anys a vacunar els fills quan més d’un 60% de la població d’aquesta franja no ha rebut encara cap punxada.
TOT SOBRE LA VACUNA DE LA COVID
-¿Quines vacunes de la covid es posen a Espanya? Tipus i efectes secundaris
-Vacuna d’AstraZeneca: efectes secundaris, d’on és, efectivitat i dosis
-Vacuna de Pfizer: efectes secundaris, d’on és, efectivitat i dosis
-Vacuna de Janssen: efectes secundaris, d’on és, efectivitat i dosis
-Vacuna de Moderna: efectes secundaris, d’on és, efectivitat i dosis
-Vacuna Sputnik: efectes secundaris, d’on és, efectivitat i dosis
-Efectes secundaris de la vacuna de la covid: ¿Quan apareixen i quant duren?
-Així és el pla de vacunació covid a Catalunya: calendari, grups...
Notícies relacionades
- Aquests són els símptomes de la variant òmicron del coronavirus
- Quan és millor fer-se el test d'antígens? | CALCULADORA
- Com s’ha de demanar la baixa per covid positiu i quant es cobra?
- Quines vacunes de la Covid es posen a Espanya? Tipus i efectes secundaris
- Efectivitat i d'on és cada vacuna: AstraZeneca | Pfizer | Janssen | Moderna | Sputnik
- Restriccions a Catalunya per la covid: Últimes mesures
Vacuna AstraZeneca Centres d'atenció primària (CAP) Hospitals Vacuna del covid-19 Coronavirus a Catalunya Coronavirus
- Aquests són els símptomes de la variant òmicron del coronavirus
- Quan és millor fer-se el test d'antígens? | CALCULADORA
- Com s’ha de demanar la baixa per covid positiu i quant es cobra?
- Quines vacunes de la Covid es posen a Espanya? Tipus i efectes secundaris
- Efectivitat i d'on és cada vacuna: AstraZeneca | Pfizer | Janssen | Moderna | Sputnik
- Restriccions a Catalunya per la covid: Últimes mesures
- Allunatge de matinada a El Corte Inglés de la Diagonal de Barcelona
- Nou cas de matrimoni forçat Una nena acudeix als Mossos perquè els seus pares la volen casar per la força a l’estranger
- Guerra a l’est d’Europa Diversos míssils russos porten la mort al metro de Khàrkiv
- El laberint català Picabaralla entre Rufián, Asens i Puigdemont per l’espionatge: «Deixa d’anar tant a Waterloo!»
- Alerta sanitària El primer metge que va alertar sobre la verola del mico: «La tempesta s’està escampant»
- Menjar ràpid Un client demanda McDonald’s per una cosa que tots pensen quan demanen una hamburguesa
- Cas resolt Vint anys per haver matat el professor del carrer Trajà, un crim del 2007
- Vodafone reclama una permanència de 600 euros que no existeix i li surt molt car
- Transport ferroviari Renfe licita per fi l’ampliació d’andanes de l’estació de Rodalies d’Arc de Triomf
- Oda a l’aperitiu Patates fregides de bossa: aquestes són les set millors d’Espanya