Gelades de fins a –10ºC
Aquestes són les províncies en alerta pel fred
La neu pot deixar fins a 5 centímetres d’espessor en 24 hores a partir de 700 o 800 metres d’altitud a Lleida, mentre que el risc per fenòmens costaners estarà activat a Girona

El risc (avís groc) per temperatures mínimes, que podran arribar a –8 graus centígrads; les nevades, que podran acumular fins a 5 centímetres d’espessor, o els fenòmens costaners afectaran aquest dijous divuit províncies de la Península, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
La neu pot deixar fins a 5 centímetres d’espessor en 24 hores a partir de 700 o 800 metres d’altitud a Lleida, mentre que el risc per fenòmens costaners estarà activat a Girona, on s’espera que bufi vent del nord-oest i del nord amb força 7.
No obstant, l’avís per fenomen meteorològic advers més estès aquest dijous seran les temperatures mínimes, que oscil·laran entre –4 i –8 graus centígrads a Osca, Saragossa, Terol, Segòvia, Sòria, Zamora, Albacete, Conca, Guadalajara, Ciudad Real, Múrcia, Barcelona, Girona, Lleida, València i Alacant.
El cel estarà ennuvolat o cobert a l’extrem nord peninsular i s’esperen precipitacions febles disperses al Cantàbric oriental i el Pirineu, que podrien estendre’s a la resta de l’àrea cantàbrica i a l’alt Ebre.
A l’àrea mediterrània s’esperen intervals ennuvolats i no es descarta alguna precipitació feble i aïllada a l’est de les Balears i Melilla al final de la jornada.
A l’oest de les Canàries hi haurà intervals ennuvolats i anirà augmentant la nuvolositat i les pluges i xàfecs afectaran l’extrem occidental de l’arxipèlag. No es descarta que siguin localment intenses les precipitacions a La Palma, on s’ha activat l’avís groc per pluges intenses, mentre que a les illes orientals predominaran els núvols alts.
A la resta de la Península el cel estarà poc ennuvolat en general, tot i que augmentaran els núvols els entorns de la Meseta nord i els sistemes Central i Ibèric.
La cota de neu se situarà al principi del dia en 1.200 a 1.400 metres a la serralada Cantàbrica i l’alt Ebre, tot i que baixarà a 700 o 900 metres; al Pirineu, començarà en 1.000 a 1.200 metres, però anirà baixant a 600 o 700 metres.
A l’interior sud-est s’esperen núvols baixos i boires matinals disperses així com a les zones muntanyoses de l’extrem nord peninsular. A les depressions del nord-est les boires podran ser més extenses i localment gebradores. A les Canàries la calima serà probable i limitarà a 3.000 metres la visibilitat.
Les temperatures màximes tendiran a baixar a les àrees de muntanya de la meitat nord i sud-est peninsulars mentre que pujaran a les zones de les valls, sobretot a la de l’Ebre. Les mínimes també tendiran a pujar en gran part de la meitat nord i centre i a les Balears, de forma més acusada a la vall de l’Ebre i la Meseta.
Notícies relacionadesEn bona part de l’interior peninsular hi haurà gelades, excepte a la vall de l’Ebre, a la majoria de Galícia i al sud-oest peninsular. En general, les temperatures estaran en valors pròxims als normals per a la data.
Finalment, l’Aemet indica que el vent bufarà fort del nord a l’Empordà, amb intervals forts a Menorca; del nord-est al litoral gallec; del nord-oest a l’Ebre; de llevant a l’Estret, i del sud-est a les Canàries. A la resta del país predominaran els vents del nord o del nord-est.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Tragèdia a l'aeroport El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja aterrats a Astúries: "Va venir corrent, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta"
- Els Oscars de les sèries Les millors sèries d’aquest any: coses que els Emmy 2025 no haurien d’oblidar
- Afecta 3.200 hectàrees L’incendi de Paüls ja té estabilitzat el 90% del seu perímetre
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- COMPAREIXENÇA PEDRO SÁNCHEZ Les 15 mesures del pla estatal de lluita contra la corrupció anunciat per Pedro Sánchez