Crisi del coronavirus
PharmaMar assegura que la plitidepsina mostra bons resultats contra la covid-19
La farmacèutica espanyola ha publicat els resultats d’un estudi sobre l’activitat ‘in vitro’ de la plitidepsina, un fàrmac antitumoral, contra les principals variants, inclosa l’òmicron
La farmacèutica espanyola PharmaMar ha assegurat aquest dimarts que els assajos realitzats fins ara amb la plitidepsina, ‘in vitro’ i en pacients, estan obtenint bons resultats contra la covid-19 en totes les seves variants.
La farmacèutica ha publicat els resultats finals d’un estudi sobre l’activitat ‘in vitro’ de la plitidepsina, un fàrmac antitumoral, contra les principals variants del SARS-CoV-2, inclosa la més recent, l’òmicron.
Segons l’estudi, dirigit pel catedràtic de Microbiologia de l’Escola de Medicina Icahn de l’Hospital Mont Sinaí, a Nova York, Adolfo García-Sastre, i publicat a la revista ‘Life Science Alliance’, la plitidepsina ha demostrat tenir «una potent activitat antiviral en totes les variants en concentracions baixíssimes amb un índex terapèutic ‘in vitro’ positiu».
Els estudis de laboratori ‘in vivo’ també han demostrat que el fàrmac es distribueix preferentment cap al teixit pulmonar, un dels òrgans més afectats en els pacients amb covid-19, precisa la nota de la farmacèutica.
Disminució del 99% de la càrrega viral al pulmó
Segons PharmaMar, els seus estudis han constatat una disminució del 99 per cent de la càrrega viral al pulmó dels animals tractats amb plitidepsina.
A més, el mateix article informa de la revisió de les dades d’un assaig clínic (APLICOV-PC) en fase I-II portat a terme amb pacients que requereixen ingrés hospitalari i els resultats del qual han demostrat la seguretat del fàrmac i la seva eficàcia clínica.
Per a aquest estudi es van reclutar 45 pacients, el 86,7% dels quals tenien malaltia moderada o greu; 41 pacients (el 91%) tenien pneumònia, 32 dels quals (un 71% de la mostra global), amb pneumònia bilateral.
«Destaquen les dades observades en 23 pacients amb malaltia moderada, el 74% dels quals van rebre l’alta hospitalària en la primera setmana de tractament», destaca la companyia.
Per PharmaMar, aquests resultats justifiquen la posada en marxa d’un assaig clínic de fase III, per al qual ja s’estan reclutant pacients a 17 hospitals d’Espanya i en nou països més, principalment a Europa i Amèrica.
«Cal remarcar que les dades clíniques es corresponen amb els preclínics, cosa que suggereix un benefici en l’administració de plitidepsina a pacients amb covid-19, i que, en models preclínics, la plitidepsina té una activitat antiviral potent no només per a SARS-CoV-2 i les seves variants, incloses delta i òmicron, sinó també contra altres coronavirus», ha conclòs García-Sastre.
- Llibertat amb càrrecs i ordre d'allunyament per al detingut per agredir al menor de Sant Vicenç de Castellet
- Ordenança de patinets pròpia per a Manresa: multes de 200 euros per no dur casc, armilla i conduir amb menys de 16 anys
- Pop coreà El pop-up oficial del grup coreà Blackpink arriba a Barcelona: articles exclusius en aquesta zona de la ciutat
- FC BARCELONA La UEFA no admet la queixa del Barça per l'arbitratge de Kovacs
- Accident de trànsit Mor una dona de 83 anys després de ser atropellada a Barcelona
