FC BARCELONA
La UEFA no admet la queixa del Barça per l'arbitratge de Kovacs
El conjunt blaugrana va reclamar al Comitè de Control, Ètica i Disciplina del màxim organisme continental pel penal no assenyalat a Pubill en el partit d'anada de la Champions davant l'Atlético
El Comitè de Control, Ètica i Disciplina de la UEFA va rebutjar la queixa formal que va presentar el Barça per l'arbitratge del romanès Istvan Kovacs davant l'Atlètic de Madrid, en l'anada dels quarts de final de la Lliga de Campions.
Aquest dimarts es disputa el duel de tornada dels quarts de final a l'estadi Metropolitano, en què el conjunt de Hansi Flick haurà de remuntar el 0-2 de l'anada a l'Spotify Camp Nou per poder ser a les semifinals de la Champions.
El club blaugrana centrava la seva protesta en l'acció del minut 54 de partit, quan Kovacs no va assenyalar un clar penal per mans de Marc Pubill. El porter matalasser en aquell partit, Juan Musso, va posar en joc la pilota en un servei de porteria. Pubill no ho va interpretar així i va tornar a aturar la pilota amb les mans. Es tractava d'un penal absurd, però de manual. Tanmateix, el col·legiat no va veure l'acció i des del VAR tampoc no es van comunicar amb ell perquè prengués mesures, malgrat que els jugadors del Barça i el mateix Hansi Flick van protestar reiteradament.
Absurda, però punible
Després d'estudiar l'informe enviat per l'entitat blaugrana, l'organisme disciplinari de la UEFA va declarar "inadmissible" la reclamació del Barça, que en la seva argumentació havia exposat que considerava l'actuació arbitral "contrària a la normativa actual, amb incidència en el desenvolupament del partit i en el seu resultat".
El Barça va considerar en el seu moment que l'àrbitre va veure perfectament l'acció, així com la va veure el públic i els jugadors, i no va entendre que no intervingués el VAR per rectificar l'error que va qualificar d'"important". En la seva sol·licitud, el club català demanava l'obertura d'una investigació, l'accés a les comunicacions arbitrals i, "si escau, el reconeixement oficial dels errors i l'adopció de les mesures pertinents", resava el comunicat.
Notícies relacionadesMentre que el Barça considerava que la pilota ja estava en joc, el col·legiat va estimar que el joc no s'havia reprès quan Pubill va aturar la pilota amb la mà i l'Atlético es va aferrar a aquesta interpretació per defensar la justícia de la decisió de Kovacs.
Pendents de la gespa del Metropolità
Finalment, la UEFA, que, d'altra banda, va tranquil·litzar el Barça respecte a l'estat de la gespa de l'estadi Metropolitano per al duel d'aquesta nit, va resoldre la queixa amb un comunicat retòric i amb una conclusió breu i contrària als interessos blaugrana. “Després del partit d'anada dels quarts de final de la Lliga de Campions de la UEFA, disputat el dimecres 8 d'abril de 2026 entre el FC Barcelona i l'Atlètic de Madrid, el FC Barcelona va presentar una protesta relacionada amb una decisió arbitral. El 13 d'abril de 2026, el Comitè de Control, Ètica i Disciplina de la UEFA va declarar la protesta inadmissible”. D'aquesta manera, la UEFA tanca la qüestió sense entrar a estudiar els arguments del Barça, ni corregir la decisió o reforçar-la perquè ni tan sols la va valorar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Actualitat El passeig marítim més bonic de Catalunya: reconegut per National Geographic, platges de sorra fina i aigua cristal·lina i a una hora de Barcelona
- Vistes espectaculars El tren turístic de Catalunya que sembla tret d’una altra època: naturalesa, història i vistes úniques
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Psicologia Carles Marcos, expert en psicologia esportiva, sobre Florentino Pérez: "Té un perfil narcisista en què la paraula no és un pont per transmetre informació, sinó un mirall per reflectir la seva pròpia imatge"
- Cita a Madrid El Govern i la Generalitat tancaran acords sobre infraestructures, acció exterior i català en la bilateral de dimecres
