Comissió de Salut Pública
Sanitat autoritza la tercera dosi als més grans de 40 anys i prioritza els que en tenen més de 50
Els vacunats amb doble dosi d’AstraZeneca rebran la nova punxada a partir dels tres mesos de l’última administració

La Comissió de Salut Pública ha analitzat aquest dijous la proposta dels experts de la ponència de vacunes i, finalment, ha aprovat l’administració de la dosi de record a tres nous grups, tot i que no amb la mateixa prioritat.
Els tècnics del Ministeri de Sanitat i les comunitats recomanen la tercera dosi a les persones de 59 a 50 anys, començant per les cohorts de més edat, que són els que ja han complert o estan a punt de complir els sis mesos d’interval que hi ha d’haver entre les dues primeres dosis de Pfizer o Moderna i la de reforç.
Notícies relacionadesI, de manera progressiva, la Comissió ha obert la porta a administrar la dosi de record a les persones de 49 a 40 anys, començant de nou per les cohorts de més edat. Aquest col·lectiu complirà previsiblement el termini dels sis mesos a partir de gener, per la qual cosa, de moment, no són un grup prioritari.
Així mateix, rebran la immunització de reforç els menors de 60 anys que van rebre una doble dosi d’AstraZeneca. En aquest col·lectiu, la majoria d’ells treballadors essencials, la nova dosi s’administrarà a partir dels tres mesos de l’última dosi.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya