Immersió lingüística
Les famílies de l’escola de Canet desmenteixen l’assetjament del nen que demana castellà
Se senten «utilitzades, difamades i tristes» perquè s’està generant «un relat fals» sobre el centre educatiu

L’associació de famílies de l’Escola Turó del Drac de Canet de Mar (Maresme, Barcelona), en què una sentència obliga a fer el 25% de classes en castellà, ha desmentit «rotundament» que s’hagi assetjat, aïllat o atacat el nen els pares del qual han reclamat judicialment la mesura. En un comunicat, els pares i mares de l’escola han expressat el seu «malestar» per la deriva de declaracions dels últims dies i han dit sentir-se «utilitzades, difamades i tristes» perquè s’està generant «un relat fals» que no es correspon amb l’«ambient cohesionat» que es respira al centre educatiu.
Les famílies del Turó del Drac han exigit «responsabilitat política» a tots els partits, «especialment als que han fet declaracions incendiàries i falses» sobre l’escola, així com als mitjans de comunicació que se n’han fet ressò. Asseguren que l’escola és «diversa i plural» i que «mai ha permès, i menys promogut, actituds discriminatòries de cap tipus». Per això, «rebutgem fermament qualsevol mostra d’intolerància o falta de respecte», han advertit.
«No podem ser equidistants»
També han aprofitat el comunicat per recordar que, al si del consell escolar, el 2019 l’escola va aprovar el projecte lingüístic del Turó del Drac, «amb el consens de les famílies, l’equip docent i l’equip directiu». No obstant, s’han queixat que en aquell moment ningú es va dirigir a l’associació de famílies i tampoc al consell escolar per expressar la necessitat de revisar el projecte i, en canvi, «s’hagi imposat per ordre judicial».
Notícies relacionades«No podem ser equidistants amb una sentència que posa en perill el projecte educatiu i lingüístic acordat democràticament», prossegueixen, i a continuació adverteixen que és responsabilitat de l’associació «protegir els interessos i drets» de les famílies, sempre que els debats es produeixin «de forma dialogada, participativa, democràtica i sempre des del respecte», han insistit.
Cimera, aquest dijous
La controvèrsia ha provocat que apareguin veus a favor i en contra de la immersió. Hi ha qui creu que l’actual model és el correcte i que el català corre perill, mentre que altres col·lectius defensen el contrari. Aquest dijous a la tarda està prevista una cimera sobre aquest assumpte, convocada pel president de la Generalitat, Pere Aragonès.
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ( TSJC ) Educació a Catalunya Immersió lingüística
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"