Assetjament a les xarxes
Un tuitaire que va amenaçar la família de Canet demana disculpes, però justifica el seu missatge
Diverses associacions veuen delicte d’odi en aquests insults i amenaces

La polèmica creada arran d’una família de Canet que va aconseguir que s’executés la sentència del 25% de les classes en castellà en una de les escoles d’aquest poble, continua generant debat a les xarxes socials.
Aquesta família va rebre molts missatges i tuits que contenien insults i amenaces. Un d’ells va ser un usuari anomenat Jaume Fàbrega, que va fer un tuit en què deia que «s’afegia a apedregar la casa del nen» i també demanava que marxessin de Catalunya. Ell ha publicat aquest divendres un tuit demanant disculpes i ha argumentat que en cap cas era una expressió literal, sinó que era una frase feta i que es va interpretar malament.
Notícies relacionadesEscola de Canet: apedregar una casa en la meva cultura rural era una expressió imaginària, i significava un “escrache”, sense voluntat física. Però sembla que s’ ha entès en sentit literal, i per tant, demano disculpes a totes les persones que s’ hagin sentit ofeses.
— Jaume Fàbrega (@JaumeFabrega) 10 de diciembre de 2021
Davant totes aquestes amenaces i insults, el TSJC ha ordenat «preservar la protecció i intimitat» de la família. Moltes formacions polítiques i usuaris d’aquesta xarxa social van mostrar el seu rebuig a aquests comentaris.
L’associació Hablamos Español va presentar una denúncia contra els autors d’aquests tuits i veu aquests fets com un delicte d’odi, com així ho ha anunciat la presidenta de l’agrupació, Ana Losada.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys