Pesca
Així es pesca en ple temporal: pescadors intrèpids versus el Cantàbric enfurismat
Mariners com els del ‘Siempre Baluarte’ naveguen durant dies entre muntanyes d’aigua per capturar lluços «que paguen com a molt a 7 euros el quilo»
El fort temporal marítim que des de començaments d’aquesta setmana manté amarrada la flota asturiana no ha aturat l’activitat dels barcos palangrers comunitaris, les tripulacions dels quals desafien les inclemències meteorològiques perquè no faltin a les taules asturianes espècies cobejades en aquestes dates, com el lluç. És el cas dels mariners a bord del ‘Siempre Baluarte’, un barco amb base a Cudillero que ven les seves captures a la Rula d’Avilés, a Astúries, i el seu armador i patró, Guillermo Busto, no perd l’ocasió de posar en contrast l’èpica del seu ofici i el benefici obtingut per quinze dies jugant-se la pell a la mar: «Hem venut els lluços pescats en dues setmanes a una mitjana de 7 euros el quilo, un preu bastant millor de l’habitual i que tot i així infravalora el producte tenint en compte que el Nadal és a prop i tota la flota litoral està aturada pel mal temps».
El patró oposa als teòrics guanys per vendes la carestia del gasoil i altres subministraments, el cost de manteniment del barco (que fa poc va unpatir una avaria) i el pagament d’una infinitat de factures que s’amunteguen a l’arribar a terra. «Malgrat tot, el peix val el mateix que fa 25 anys», protesta Busto. Però els intrèpids pescadors tornen una vegada i una altra al mar sense tenir en compte el seu estat per tornar a començar una altra marea. «Vivim d’això, què hi farem», es resigna l’armador.
El ‘Siempre Baluarte’ és el protagonista d’un vídeo que ha elaborat la Rula d’Avilés per exaltar el sacrifici de la gent pescadora. Al document, gravat a 70 milles de la costa en el seu viatge de tornada d’aigües de França, es veu com el barco és sacsejat per fort onatge al mig de muntanyes d’aigua. I així, entre cops d’onada, passen les hores i els dies els pescadors quan creix el temporal. «Tornarem en dues setmanes amb lluços per a la Nit de Nadal; a veure a quin preu els vendrem», s’acomiada el patró abans de posar proa de nou al mar enfurismat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- A l’última ‘El diablo viste de Prada 2’: diccionari de la seqüela més esperada sobre el món de la moda, de la A d’Andy Sachs, a la C de Cerúleo i la M de Miranda
- Previsió meteorològica ¿Quin temps farà pel pont de Maig? Hi haurà de tot
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio L’assetjament, un perill per a la democràcia
- Set gallecs en la tripulació La flotilla rumb a Gaza en parador desconegut després de ser interceptats per llanxes de l’armada israeliana: «Ens van disparar tres vegades»
