Mobilitat

FGC restableix totalment el servei en la línia Barcelona-Terrassa

  • La circulació ferroviària es va haver de tallar divendres a primera hora de la tarda entre les estacions de Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides a causa de la caiguda d’un mur

FGC restableix totalment el servei en la línia Barcelona-Terrassa

ACN

2
Es llegeix en minuts

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) restablirà totalment el servei de trens de la línia S1 Barcelona-Terrassa aquest dilluns una vegada habilitada la circulació entre les estacions de Les Fonts i Terrassa Rambla, interromput des de divendres passat per la caiguda d’un mur.

Segons ha informat FGC en un comunicat, cap a les 11.30 hores d’aquest dilluns (hora i mitja abans del previst) el servei ferroviari en la totalitat de la línia funciona amb normalitat i amb els horaris corresponents a un dia festiu (Dia de la Constitució).

La circulació ferroviària es va haver de tallar divendres a primera hora de la tarda entre les estacions de Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides a causa de la caiguda d’un mur a la sortida del túnel de l’estació de Terrassa Rambla, que va afectar les dues vies i la catenària.

Com a primera solució per permetre el pas dels trens i restablir el servei en òptimes condicions, el talús que ha quedat al descobert per la caiguda del mur s’ha estabilitzat i protegit amb malla i se n’han revisat els adjacents. A més, FGC, en col·laboració amb l’Ajuntament de Terrassa, ja ha començat a treballar en la solució definitiva, que consistirà a refer el mur i reforçar els adjacents.

Bus alternatiu

Divendres mateix, FGC va habilitar servei de bus alternatiu entre Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides i dissabte ja es va poder restablir el servei ferroviari habitual des de plaça Catalunya fins a Les Fonts i també entre les estacions de Terrassa.

L’últim tram que quedava per obrir, on s’estava oferint servei alternatiu per carretera, ha sigut precisament entre Les Fonts i Terrassa Rambla.

Des del dia de l’incident, FGC ha treballat per retirar la terra (1.500 metres cúbics) i el mur que havien caaigut sobre les vies. Les tasques de reparació del despreniment s’han hagut de fer amb molta precisió per evitar malmetre els cables de connexió.

Notícies relacionades

A més, en col·laboració amb l’Ajuntament de Terrassa, FGC treballa en la solució definitiva, que consistirà a fer un nou mur de 20 metres de llargada i 8 metres d’alçària i reforçar els murs adjacents. Aquests treballs tindran una durada mínima de 6 setmanes.

Respecte a les causes d’aquest incident, FGC informa que està enllestint l’informe, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, que permetrà identificar els factors que van desencadenar la caiguda del mur, tot i que les primeres hipòtesis apunten a filtracions d’aigua.