Cambra baixa

La nova llei de trànsit prohibirà superar en 20 km/h el límit per avançar

A falta de la votació definitiva, s’espera que el Congrés aprovi el projecte, que augmenta els punts a treure davant determinats comportaments al volant

La nova llei de trànsit prohibirà superar en 20 km/h el límit per avançar
1
Es llegeix en minuts

La nova llei de trànsit eliminarà previsiblement la possibilitat que tenen ara els vehicles de depassar en 20 km/h el límit de velocitat per avançar en carreteres convencionals, una vegada que el Congrés de llum verda aquesta nit al projecte que, a més, augmenta els punts a treure davant determinats comportaments al volant.

A falta de la votació definitiva en el ple de la Cambra Baixa, que es produirà a última hora de la tarda, fonts parlamentàries consultades per Efe donen per fet que el text final incorporarà aquesta prohibició, a la qual el PP i Vox s’han oposat obertament durant el debat.

L’eliminació del marge per avançar en aquestes carreteres (les que tenen un únic carril per sentit de circulació) inclosa en el projecte de reforma de la llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, que va aprovar el Govern el 16 de març, ha sigut un dels aspectes més polèmics durant la seva tramitació parlamentària.

Crítiques del PP i Vox

Tant el PP com Vox han criticat l’eliminació del marge de 20 km/h en els avançaments perquè s’incrementa el risc d’accident a l’augmentar el temps en què es realitza la maniobra i la distància recorreguda, en contra del criteri del Govern que defensa la mesura perquè en aquestes vies es produeixen el 70% de les víctimes mortals, sobretot per xocs frontals.

Així, Óscar Gamazo, del grup popular, ha criticat l’afany recaptatori del Govern amb aquesta mesura, que ha qualificat d’«immoral» i «irresponsable», i ha considerat que la seguretat viària ha de ser una política d’Estat, que «requereix grans consensos», que, segons el seu parer, és «difícil» d’aconseguir «amb aquells que canvien de criteri «constantment» i «anteposen altres interessos».

Notícies relacionades

El diputat de Vox José Francisco Alcaraz ha advertit que, segons dades dels experts, és un «error» augmentar el recorregut i multiplicar per tres el temps de l’avançament, ja que posa en risc els conductors, i ha denunciat que l’objectiu de la Direcció General de Trànsit (DGT) és «cobrar amb els radars de tram».

Des del grup socialista, el diputat José Carlos Durán ha defensat la mesura i, després d’admetre que «no és agradable» dir a algú que té pressa que no pot córrer, ha remarcat que «no és una llei que dona vots», però «salva vides».