Entre dijous i divendres
La tempesta ‘Blas’ amenaça de convertir-se en un huracà mediterrani
La Generalitat assegura que els efectes a Catalunya seran tangencials

La tempesta ‘Blas’ podria convertir-se en un huracà mediterrani. Així ho creu el Servei Meteorològic de Catalunya, fruit del seguiment que s’està portant a terme del sistema de baixes pressions que ja fa dies que afecta el Mediterrani Occidental, i que durant les pròximes jornades se centrarà en la zona de les illes Balears.
La predicció indica que, entre dijous i divendres, aquesta depressió podrà convertir-se transitòriament en minihuracà mediterrani o ‘medicane’, amb un centre ben identificat, càlid, i alineat a la seva vertical. Les afectacions més importants es produiran a les illes Balears entre dimecres i divendres, on es preveuen vent fort i persistent, un destacat temporal marítim i pluja molt abundant, que s’afegirà a la que ja ha caigut les últimes jornades.
📰 Nota de premsa: Un sistema de baixes pressions quasi tropical afectarà la Mediterrània Occidental
— Meteocat (@meteocat) 10 de noviembre de 2021
Més informació a: https://t.co/t4WRB5lR7s pic.twitter.com/ZunkpKWqyf
A Catalunya, explica el Meteocat, l’afectació de la pertorbació serà tangencial. Entre dimecres a la tarda i dijous les precipitacions més importants se centraran a l’extrem nord-est, on es podrien superar els 100 mm acumulats. Els xàfecs, no obstant, podran arribar a qualsevol lloc. Divendres els xàfecs s’aniran restringint al nord i est de Catalunya, i es faran més dispersos.
Quant al vent, el reforçament més destacat es produirà a la zona central del litoral, on podrien registrar-se ratxes de més de 70 km/h. L’onatge s’alterarà a tota la costa, però especialment a l’Alt i el Baix Empordà, on les onades màximes superaran els 4 metres d’altura.
Perill per vent
Notícies relacionadesA causa d’aquesta predicció, el Meteocat ha emès avisos de situació de perill de grau 1 per vent i per intensitat de pluja, de grau 2 per acumulació de pluja, i de grau 6 per onatge.
Els models meteorològics a mitjà termini indiquen que a partir de dissabte la depressió es mourà cap a l’est, camí de Còrsega i Sardenya, on acabaria debilitant-se gairebé per complet entre dilluns i dimarts de la setmana vinent. No obstant, la predicció pot canviar, ja que la possible variació de la localització de la depressió produiria canvis substancials en la situació meteorològica.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat