S’haurà d’anar a classe

El Senat suprimeix la formació ‘online’ de les autoescoles

El Senat suprimeix la formació ‘online’ de les autoescoles
4
Es llegeix en minuts

La Comissió d’Interior del Senat ha aprovat aquest dilluns l’informe de la ponència del projecte de llei per la qual es modifica la llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, que modifica el polèmic article 62 que enfronta les autoescoles tradicionals i les digitals.

Amb 17 vots a favor i 11 abstencions, entre les quals les dels senadors del PP i Vox, ha tirat endavant el dictamen que ha inclòs 12 esmenes de les 83 presentades per tots els grups, a excepció del PNB. Respecte a l’article 62 del text remès pel Congrés, aquest permetia la formació teòrica ‘online’ per a conductors i que els centres poguessin tenir un únic local físic amb el qual operar a tot Espanya. No obstant, diverses esmenes aprovades i presentades pels exsenadors de Ciutadans i ara independents, Emilio Argüeso i Ruth Goñi; Geroa Bai; Terol Existeix; Partit Regionalista de Cantàbria; Esquerra Republicana; Junts per Catalunya, Coalició Canària i l’Agrupació Socialista de La Gomera han capgirat la situació.

«L’ensenyament dels coneixements i tècnica necessaris per a la conducció, així com el posterior perfeccionament i renovació de coneixements s’exerciran per centres de formació, que podran constituir seccions o sucursals amb la mateixa titularitat i denominació. Els centres de formació requeriran autorització prèvia, que tindrà validesa a tot el territori espanyol en el cas que s’estableixin seccions o sucursals», diu ara el text aprovat aquest dilluns per la Comissió.

En el torn de defensa de les esmenes, la senadora navarresa Ruth Goñi ha agraït el suport rebut i ha avisat que si no s’hagués acceptat «permetria que es legitimés la competència deslleial entre autoescoles, es deterioraria la formació dels alumnes i la seguretat viària». En la mateixa línia s’ha expressat el portaveu de Junts per Catalunya en el Senat, Josep Lluís Cleries. «Tornar al text original que hi havia tal com va arribar la llei al Congrés respon més a la realitat de les autoescoles en el conjunt del territori», ha argumentat.

«Empitjorament de la formació»

La Confederació Nacional d’Autoescoles (CNAE) havia advertit del «perill» per a la seguretat viària i per als centres de formació que, segons el seu parer, comportava l’article 62 de la reforma de la llei de trànsit. «Portaria un empitjorament de la formació que reben els aspirants conductors, cosa que es traduiria a mitjà termini en un augment dels morts i ferits greus» a les carreteres, apuntava.

D’altra banda, també s’ha incorporat al text una esmena del PSOE que manté l’obligatorietat de disposar d’alcoholímetres antiarrencada als vehicles destinats al transport de viatgers des del 6 de juliol del 2022, però l’elimina en el cas dels transports de mercaderies. «Al contrari que el sector de transport de viatgers per carretera, el sector de transport de mercaderies no ha demanat ni directament, ni a través de Comitè Nacional de Transports per Carretera (CNTC), la incorporació de dispositius alcoholímetres antiarrencada als vehicles N2 i N3», afirma el PSOE, que afegeix que la instal·lació d’aquests dispositius «suposa un elevat cost que en les actuals circumstàncies econòmiques les empreses de transport de mercaderies per carretera probablement no estan en condicions d’afrontar».

A més, s’hi ha afegit una altra esmena dels socialistes que estableix que quan un conductor sigui sancionat en ferm en la via administrativa per la comissió d’alguna de les infraccions greus o molt greus, els punts que correspongui treure quedaran descomptats de forma automàtica en el moment en què es procedeixi a l’anotació de l’esmentada infracció en el registre de conductors i infractors d’Organisme Autònom Direcció Central de Trànsit quedant constància en l’esmentat registre del crèdit total de punts que disposi el titular de l’autorització.

«Transcorregut un any des de la fermesa de la sanció sense que la infracció de la que porta causa hagi sigut anotada, no procedirà la detracció de punts», apunta el text, on el PSOE argumenta que l’objectiu és establir un termini màxim per a la detracció de punts des de la fermesa de la sanció, termini que en l’actualitat no existeix, «per raons de seguretat jurídica».

Avançaments sense excés

Notícies relacionades

El Grup Socialista mantindrà viva per al seu debat en el Ple la controvertida esmena amb la qual vol eliminar els 20 km/h d’excés per realitzar avançaments a la carretera convencional i que aquest dilluns ha tornat a enfrontar el PP i el PSOE. «No compartim que s’elimini aquest marge de 20 quilòmetres en avançaments, sobretot a les carreteres convencions on hi ha més sinistralitat i pot provocar de vegades situacions molt més perilloses en lloc d’augmentar la seguretat. I segon, perquè no coneixem cap estudi, cap anàlisi científica que ho avali. Desgraciadament, això ens fa pensar que és una altra idea no tan peregrina del nostre estimat Govern i la DGT per seguir amb aquest afany recaptatori», ha dit el popular José Julián Gregorio.

Per la seva banda, el socialista Raúl Díaz ha replicat «negant la major» i rebutjant que darrere d’aquesta proposta existeixi «un afany recaptatori», i ha afegit que l’objectiu d’aquesta, com de la reforma, és «intentar arribar a aquest horitzó de reducció de les morts i de la sinistralitat viària a la meitat quan acabi aquesta dècada».

Temes:

Trànsit