Coronavirus
La Comunitat de Madrid confirma quatre casos de la variant delta plus
«Amb franquesa, no tenim el grau de preocupació que teníem quan vam detectar la variant britànica o la variant delta», afirma el conseller
La Comunitat de Madrid ha confirmat quatre positius i alguns en estudi de la nova variant delta plus, un subtipus del coronavirus que va aparèixer per primera vegada al Regne Unit el juliol passat i que ja s’ha estès entre la població anglesa.
Durant una visita al centre de salut de Barajas per comprovar l’avanç de la vacunació contra la grip, el conseller de Sanitat, Enrique Ruiz Escudero, ha indicat que malgrat tot no hi ha una preocupació especial amb aquesta variant. «Amb franquesa, no tenim el grau de preocupació que teníem quan vam detectar la variant britànica o variant delta ja que el seu comportament i les notícies que arribaven d’altres països és que la seva contagiositat era molt més alta», ha indicat.
En aquest sentit, ha indicat que l’experiència internacional quant a la delta plus, que va arribar a un 2% dels contagis a Dinamarca i després hi va haver un retrocés en aquests. «També les notícies no contrastades que la seva contagiositat és d’entre un 10% i un 15% no sembla que s’estigui demostrant en els casos de la comunitat», ha afegit.
«Contagis puntuals»
En aquest sentit, ha assenyalat que l’evolució clínica dels quatre casos confirmats no ha obligat a l’hospitalització dels afectats i ha recalcat que no hi ha transmissió comunitària. «Les oscil·lacions que hem tingut» quant al nombre de casos, ha explicat, «puc assegurar amb rotunditat que no van associats a la nova variant delta plus».
A més, ha indicat que els nous casos detectats d’aquesta variant són de dates «bastant enrere» i en «moments diferents». «No hi ha transmissió comunitària; són contagis puntuals», ha emfatitzat.
En qualsevol cas, ha demanat tranquil·litat i ha recordat que la comunitat està vigilant aquests casos. «Tranquil·litat, vigilància i monitoratge,» ha indicat el conseller, que ha explicat que gairebé el 100% dels casos detectats és de la variant delta.
Notícies relacionadesLa nova mutació rep el nom AY.4.2 i es considera que pot arribar a ser entre un 10% i 15% més transmissible que la versió delta original, que ja per si mateix era el doble de contagiosa que l’original SARS-CoV-2.
Els primers casos a Espanya s’han detectat a Catalunya, segons la informació facilitada per la secretària de Salut Pública de la Generalitat, Carmen Cabezas. En altres països com el Regne Unit es calcula que té ara una incidència d’entre el 6% i el 10%. L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va indicar aquesta mateixa setmana que està vigilant aquest subllinatge de la variant delta, que té dues mutacions addicionals.
- Conflicte a l’escola catalana Calendari de la vaga de professors: totes les dates convocades a Barcelona i la resta de Catalunya
- Entrevista Manolo García i Quimi Portet: «El Último de la Fila és tornar a casa; estàvem bojos per la música i això ens continua unint»
- SABORS MARÍTIMS Tres marisqueries per retre's un homenatge
- Salut mental i poder judicial (i IV) La salut mental dels professionals de la justícia, un tabú pendent
- Barcelona, protagonista Jàssera, l’única llibreria de Barcelona dedicada al teatre
