Des de Tenerife
Una empresa ofereix viatges llampec per volar a La Palma a veure el volcà
Les excursions per visitar els voltants del Cumbre Vieja es planifiquen en una única jornada
Tots els beneficis de la iniciativa seran donats als damnificats de La Palma

Una agència de viatges ha començat a organitzar excursions d’anada i tornada en un mateix dia a La Palma amb turistes europeus que passen aquests dies les seves vacances a Tenerife, en les quals un els atractius principals, per no dir el més important, és veure el volcà que fa 19 que està en erupció.
«És la primera vegada que veig un volcà... i possiblement serà l’última. No és fàcil si vius, com jo, a Bèlgica. És una oportunitat única», ha relatat a Efe un els turistes de l’excursió, a l’exterior de l’església de Tajuya, a poc més de tres quilòmetres de volcà, a la zona considerada segura.
El viatge està coordinat per l’empresa GetHoliday, el directiu del qual i guia professional, Basso Lanzone, assegura que pretén ajudar els veïns de l’illa que estan patint les conseqüències de l’erupció.
Tots els beneficis de la iniciativa, afegeix, seran donats als damnificats de La Palma.
Els participants miren sorpresos el volcà, que aquests dies és menys explosiu del que era habitual.
«T’adones de com de petits som i de com de poderosa que pot ser la natura», assegura el viatger belga que conversa amb Efe, abans de precisar que és molt conscient que la lava ha destruït centenars de cases i de finques de cultiu.
Notícies relacionadesUna altra de les participants en l’excursió, Valentina, d’Alacant, corrobora que han viatjat a La Palma «a veure el volcà».
«És un espectacle de la natura que cal contemplar si es pot, tot i que sigui de lluny. Sé que és una desgràcia per a l’illa, però com a fenomen de la natura és un espectacle», apunta.
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Nou permís El Barça podrà mantenir les obres 24h al Camp Nou en el compte enrere per a l'estrena
- TAULA SEGUIMENT DE LA COALICIÓ Sumar carrega contra el PSOE després de la reunió de la coalició: «No són conscients de la gravetat, per arribar al 2027 s’han de moure»
- Accident sense ferits Mig arbre de grans dimensions cau sobre la calçada del carrer Entença
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Sector bancari El Sabadell defensa la venda de TSB: «Avui valem més que ahir»