A Jorba

Dos joves deixen una granada a la casa de la qual els desnonaven

Dos imágenes del artefacto explosivo.

Dos imágenes del artefacto explosivo.

1
Es llegeix en minuts

Els Mossos d’Esquadra han detingut dos homes per col·locar un artefacte explosiu, en concret una granada de mà de la Guerra Civil, en una casa ocupada de Jorba (Barcelona) que havia de ser desallotjada per ordre judicial. La granada de mà es trobava al mig del menjador al costat d’un missatge amenaçador.

Els dos detinguts, de 27 i 28 anysi de nacionalitat espanyola, estan acusats d’un delicte de tinença il·lícita d’explosius, d’amenaces, d’obstrucció a la justícia i d’atemptat a agents de l’autoritat.

Agents dels Mossos, juntament amb la comitiva judicial, van realitzar un desnonament en un pis ocupat en el carrer Ermita de Tossa de Jorba, el 10 de juny passat, decretat pel jutjat d’instrucció 1 d’Igualada.

Quan els agents de la policia catalana i la comitiva judicial van arribar al domicili, no van trobar ningú. No obstant, a l’interior de l’immoble els Mossos van observar que al centre del menjador hi havia un objecte compatible amb una granada de mà militar.

La granada tenia el passador de seguretat posat i estava precintada amb cinta adhesiva transparent que dificultava la seva manipulació, i a la paret del menjador hi havia un escrit amenaçador que feia: «Morireu entre terribles sofriments, voltors de merda».

Intervenció dels Tedax

Davant aquesta situació, els Mossos van desallotjar la comitiva i van activar els Tècnics Especialistes en Desactivació d’Artefactes Explosius (TEDAX), que van registrar la casa i es van emportar la granada. Una vegada assegurada aquesta habitació, es va procedir a executar el desnonament.

Els Mossos llavors van obrir una investigació per determinar si l’artefacte era real i per identificar-ne els responsables. Els TEDAX van determinar que la granada era un artefacte explosiu real d’ús militar utilitzat durant la Guerra Civil espanyola, si bé l’anàlisi tècnica va concloure que el pas del temps i la humitat havien desaprofitat els elements interns i que no podia explotar.

Notícies relacionades

Aquest resultat només es podia saber a partir dels estudis tècnics, de manera que les persones que van col·locar l’artefacte no sabien que aquest estava danyat.

La investigació va permetre identificar dos homes, relacionats amb l’ocupació de l’immoble, com a presumptes autors dels fets, i ahir van ser detinguts a les localitats barcelonines de Santa Maria de Miralles i Vilanova del Camí. Els detinguts han passat avui a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia d’Igualada.

Temes:

Desnonaments