L’oest de La Palma ja és zona catastròfica
El president del Govern de les Canàries eleva per sobre dels 400 milions d’euros les pèrdues a la zona

A1-125699675.jpg /
L’oest de La Palma ja es considera zona catastròfica, cosa que permetrà que es pugui acollir a tots els fons de solidaritat de les diferents institucions canàries, espanyoles i fins i tot europees. Així ho ha confirmat aquest dimarts Ángel Víctor Torres, president del Govern de les Canàries després de reunir-se amb la comissària europea de Cohesió i Reformes, Elisa Ferreira. La idea és que La Palma pugui reformar-se després de l’erupció del volcà gràcies, en part, als fons de solidaritat de la Unió Europea, que requereixen que els danys siguin equivalents al 0,1% del PIB de les Illes.
Torres ha argumentat que això suposaria que les pèrdues s’elevessin almenys a 400 milions d’euros, però ha insistit que «serà molt més». «Volem acollir-nos als fons de solidaritat que només és un percentatge de tot el que necessitarem per alleujar la situació de La Palma», ha remarcat Torres.
El president canari ha recalcat que tenen la vista posada en la recuperació d’infraestructures públiques i escoles, així com aconseguir allotjaments provisionals per a la població. Torres s’ha congratulat perquè no hi ha hagut cap dany personal a la població però va insistir que la població no s’ha d’acostar a la zona.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)