Manifestació a Madrid
La fiscalia investiga per delicte d’odi la marxa neonazi contra el col·lectiu LGTBI
Els ministeris d’Igualtat i Drets Socials presenten al seu torn una denúncia davant la Fiscalia de Sala de Delictes d’Odi i Discriminació

La Fiscalia Provincial de Madrid, per iniciativa pròpia, ha incoat diligències d’investigació penal entorn de la manifestació celebrada dissabte al barri madrileny de Chueca en què diversos grups d’ideologia neonazi van corejar consignes contra el col·lectiu LGTBI, com «Fora sidosos de Madrid» o «Fora mariques dels nostres barris».
El ministeri públic ha oficiat informes a la Brigada Provincial d’Informació i a la Delegació del Govern perquè recullin informació sobre si el que va passar durant la marxa convocada pel grup Madrid Seguro per protestar contra «agendes 2030/2050» va ser constitutiu d’un delicte d’odi, segons ha informat aquest dilluns la Fiscalia Provincial.
Al seu torn, el Ministeri d’Igualtat i el Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 han presentat davant la Fiscalia de Sala de Delictes d’Odi i Discriminació de Madrid una denúncia per un possible delicte d’odi o discriminació de l’article 510.1 del Codi Penal.
La denúncia esmenta que la protesta va ser «accessible a un elevat nombre de persones» a l’haver-se «convocat i difós a través d’internet». Així mateix, assenyala que els «fets, per les seves circumstàncies de temps i lloc», van ser «idonis per alterar la pau pública i crear un greu sentiment d’inseguretat o temor entre els integrants dels grups destinataris dels missatges d’odi i discriminació».
És previsible que la denúncia del Govern s’incorpori a l’oberta per la Fiscalia Provincial. Tot i així, els dos ministeris han manifestat que era la seva «obligació institucional, política i ètica condemnar el que va passar a Chueca, ja que és, sens dubte, una expressió d’intolerància incompatible amb la convivència en una democràcia». Així mateix, han mostrat la seva confiança que la fiscalia actuï en conseqüència.
La ministra d’Igualtat, Irene Montero, ha assenyalat en un acte aquest dilluns que la marxa va ser «homòfoba i racista», i ha remarcat que és important traslladar al col·lectiu LGTBI el missatge «No esteu soles».
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid