Operació de còlon
El Papa, respecte a la seva recent operació: «Un infermer em va salvar la vida»
Fer broma sobre la seva salut al respondre que és «encara viu»

El papa Francesc ha revelat respecte a la seva recent operació de còlon que «un infermer li va salvar la vida» i que és la segona vegada que això passa, en una entrevista concedida a la ràdio espanyola COPE i que s’emetrà dimecres.
En un breu extracte de l’entrevista que s’ha emès avui se sent el Papa fer broma sobre la seva salut al respondre que és «encara viu» i explica: «Un infermer em va salvar la vida, un home de molta experiència. És la segona vegada en la vida que un infermer em salva la vida. La primera va ser l’any 1957».
La primera vegada va ser una monja italiana que, oposant-se als metges, va canviar la medicació que li havien de donar al Papa, llavors un jove seminarista, per curar-lo de la pneumònia que tenia, com ha explicat Francesc en diverses ocasions.
En l’entrevista també s’afronten, segons va avançar la COPE, les especulacions sobre la seva salut i la seva, fins i tot, possible renúncia –un rumor que va publicar un diari ultraconservador italià–, coses a les quals i el Papa respon: «Quan un Papa està malalt corre brisa o huracà de conclave».
Francesc va ser operat el 4 de juliol «per una estenosi diverticular greu amb signes de diverticulitis esclerosant», en què se li va extreure una part del còlon i per la qual va estar 10 dies hospitalitzat.
En els últims actes, Francesc ha aparegut totalment recuperat, tot i que en una recent audiència a legisladors catòlics, va començar el seu discurs disculpant-se per no poder parlar dempeus perquè encara «està en el postoperatori de la seva intervenció».
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura