MIGRACIONS
Un centenar de migrants arriba a les Balears en les últimes hores
La Policia Nacional deté a Mallorca tres patrons de pasteres que traslladaven migrants des d’Algèria al preu de 1.000 euros per persona
Al voltant d’un centenar de migrants, tots ells homes menys dues dones, han arribat a les costes de les Balears en diverses embarcacions que han sigut albirades i rescatades en menys de 24 hores. L’últim dels rescats ha tingut lloc a les 15.40 hores d’aquest dissabte. Dues embarcacions amb 33 homes i una dona han sigut albirades pel Sistema Integrat de Vigilància Exterior en aigües de l’illa de Cabrera.
D’altra banda, 17 migrants, tots homes, havien sigut interceptats a Portals Vells, ja en terra, després de la qual cosa s’ha iniciat la recerca de l’embarcació en la qual haurien viatjat. A més, durant la matinada han sigut rescatats 31 migrants més, 16 dels quals a les 01.40 hores també en aigües de l’illa de Cabrera i uns altres 15 a les 02.20 hores a l’illa de Formentera, al costat d’Eivissa. En aquest cas, ha sigut localitzada la pastera de Formentera, que ha sigut traslladada al port d’Eivissa.
L’arribada de migrants d’aquest dissabte se suma a la pastera interceptada a última hora d’aquest divendres amb 16 persones a bord a la Colònia de Sant Jordi.
Arrest de patrons de pasteres
Notícies relacionadesA més, en les últimes hores, la Policia Nacional ha detingut a Palma de Mallorca tres patrons de pasteres que formaven part d’un dels grups més actius de trànsit d’immigrants del nord d’Algèria amb destinació a les Balears, segons informa el portal Crònica Balear. Les organitzacions criminals dedicades al tràfic clandestí de persones entre les costes algerianes i Mallorca estan establertes a la costa nord-est del país nord-africà. Les componen els anomenats aconseguidors i ofereixen el viatge a Espanya en pastera per un preu que ronda els 1.000 euros per persona. Promocionen aquestes ofertes en establiments públics d’Algèria, normalment entre homes joves, encarregant-se així mateix de recaptar diners.
Altres membres de l’organització s’encarreguen d’aconseguir tots els estris per realitzar el viatge, tals com l’embarcació, el combustible, el motor i un dispositiu GPS. Normalment, aquests mateixos realitzen el viatge, dirigint i conduint la pastera.
- Orient Marc, estudiant català, sobre la seva vida a Corea del Sud: "T'has de preocupar de menys coses"
- Crisi sanitària Trobats 13 casos més de pesta porcina a la zona del brot inicial
- Segons una font oficial anònima L’Iran xifra en 2.000 els morts les protestes en contra del Govern
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: L'habitatge, centre del malestar
- Salut laboral Els treballadors catalans triguen una setmana més a ser atesos per un metge que la resta d’espanyols
