Mesures de prevenció

Espanya prorroga la quarantena obligatòria als visitants del Brasil, l’Argentina i quatre països més

  • Les mesures de prevenció seran vigents fins al 23 d’agost si no tornen a ser prorrogades

Espanya prorroga la quarantena obligatòria als visitants del Brasil, l’Argentina i quatre països més

RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Espanya ha prorrogat aquest dissabte l’obligació de complir una quarantena de deu dies per als viatgers procedents de sis països de l’Amèrica Llatina i l’Àfrica, entre ells l’Argentina i el Brasil, per evitar la propagació del coronavirus. Aquesta mesura, que es va imposar per primera vegada el 23 de juliol, es prorroga fins al 23 d’agost, així ho recull l’ordre del Ministeri de Sanitat publicada al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). I obliga els viatgers procedents d’aquests països a fer una quarantena obligatòria de 10 dies que es poden reduir a set si donen negatiu en un test.

Notícies relacionades

En total, els viatgers de sis països: L’Argentina, el Brasil, Colòmbia, Bolívia, Namíbia i Sud-àfrica hauran de complir una quarantena de deu dies des que entren a Espanya. Aquests països estan considerats d’«alt risc» pels seus alts nivells de contagi. Els criteris aplicats per les autoritats sanitàries per establir aquella quarantena obligatòria són la incidència acumulada per 100.000 habitants en els últims catorze dies, la taxa de positivitat, la taxa de proves diagnòstiques i la taxa de població vacunada, entre d’altres.

Amb 4,5 milions de casos de coronavirus i 82.000 morts, Espanya és un dels països que més ha patit les conseqüències de la pandèmia a Europa. Actualment, la campanya de vacunació continua avançant i a prop del 60% de la població espanyola està completament vacunada contra la Covid-19, cosa que està permetent un descens dràstic del nombre de morts.

Temes:

Coronavirus