Contra la Covid-19

Israel comença a entregar terceres dosis als majors de 60 anys

El Govern israelià preveu que un milió i mig de ciutadans de més de 60 anys rebin la tercera punxada durant la setmana que ve

Israel comença a entregar terceres dosis als majors de 60 anys
2
Es llegeix en minuts
EFE

Israel ja ha començat a entregar la tercera dosi de les seves vacunes contra la Covid-19 als ciutadans de més de 60 anys. Aquesta nova fase de la campanya d’immunització contra el coronavirus arrenca oficialment aquest diumenge, després que divendres passat el president Isaac Herzog i un reduït nombre de persones protagonitzessin les primeres imatges d’aquestes terceres dosis.

Segons recull la premsa local, desenes de milers d’israelians ja van demanar cita per rebre la injecció de reforç de la vacuna de Pfizer, disponible des de fa algunes setmanes per a adults immunodeprimits i ara també per a majors de 60 als quals se’ls va administrar la segona dosi fa almenys cinc mesos. Aquest diumenge, a més, la vacuna de Moderna se suma a la cartera de fàrmacs disponibles.

Clalit, el principal proveïdor de salut entre les quatre mútues israelianes encarregades d’administrar la vacuna, ha acollit avui a les seves clíniques de tot el país unes 1.300 persones per rebre la tercera dosi i està previst que 7.000 més dels seus clients es vacunin els pròxims dies, segons va concretar la institució un comunicat remès en aquests dies.

La meta del Govern israelià és que entorn d’un milió i mig de ciutadans que superen els 60 anys es vacunin la setmana vinent. Israel és el primer estat del món que injecta una tercera dosi de la vacuna de Pfizer; una mesura recomanada per la farmacèutica que ha generat debat a nivell mundial i que encara no ha sigut aprovada per les autoritats sanitàries ni d’Europa ni dels Estats Units.

Virus a l’alça a Israel

Aquesta nova etapa de la campanya d’immunització contra la Covid-19 arriba en un moment crític per al país. Després d’alguns mesos de quasi normalitat, Israel, que va liderar una de les campanyes de vacunació més ràpides del món i va immunitzar amb dues dosis al voltant del 60% de la seva població, ha hagut d’aplicar de nou algunes restriccions per l’augment d’infeccions.

Notícies relacionades

En la línia dels últims dies, ahir es van diagnosticar més de 2.000 casos nous en 24 hores, amb un percentatge de positius de més del 3%, el que suposa un fort augment respecte a la setmana anterior, quan la xifra es mantenia per sota del 2,5%. En aquests moments, segons recullen els registres oficials, les persones infectades amb el virus són gairebé 19.000 i hi ha més de 210 pacients greus als hospitals.

Així mateix, en les últimes setmanes, les autoritats han endurit les restriccions per als qui tornen des de l’exterior i han afegit més països als quals està prohibit viatjar, ja que es consideren de màxim risc. En aquesta llista hi ha Espanya, Argentina, Mèxic i Brasil, als quals els ciutadans israelians i residents al país no poden viatjar sense obtenir un permís especial.