Desastre natural
Nova Zelanda avalua els danys després de patir unes inundacions sense precedents
Més d’un miler de persones s’han quedat sense llar a la costa oest del país
Aquest dilluns les autoritats de Nova Zelanda avaluen els danys deixats per unes inundacions sense precedents que van colpejar el cap de setmana la costa oest del país, on s’estima que 1.000 persones s’han quedat sense llar.
Aquest dilluns la mandatària neozelandesa, Jacinda Ardern, va publicar en el seu compte d’Instagram imatges aèries de la zona després de la visita del ministre interí de Gestió d’Emergències, Kris Faafoi, i va comentar que és «devastador veure els danys i quantes cases han sigut impactades per aquestes inundacions».
Declaració d’estat d’emergència
Ardern va indicar que els serveis de Defensa Civil són sobre el terreny per ajudar un miler de persones que s’han quedat sense llar a Westport (Illa Sud), on l’aigua arriba fins a l’altura de les finestres, i és la localitat més afectada per aquest temporal.
El desastre, que ha obligat a la declaració de l’estat d’emergència a la zona, es deu a la caiguda d’entre 300 mm i 700 mm de pluges, segons el Servei Meteorològic, que va pronosticar dos dies de calma abans d’un nou temporal dimecres i dijous.
Equivalent a un mes de pluja
Notícies relacionades«Molts llocs del centre de Nova Zelanda van veure caure en un parell de dies l’equivalent a un mes de pluja», va explicar aquest dilluns la meteoròloga de MetService Amy Rossiter en un comunicat.
D’altra banda, el ministre d’Agricultura, Damien O’Connor, calcula que al voltant d’un miler de caps de bestiar van morir en aquestes inundacions, segons Radio New Zealand, que va informar que la majoria de les 2.000 persones evacuades a la regió de Marlborough, a l’Illa Sud, ja han retornat a les seves vivendes.
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»