Explotació sexual
Alliberades dues dones i detingudes 22 persones per tràfic i explotació sexual a Almeria i Màlaga
La xarxa delictiva captava dones mitjançant agències que publicaven ofertes de feina a Internet.
Les víctimes havien d’estar disponibles les 24 hores del dia i només tenien dues hores lliures per sortir al carrer.

La Policia Nacional ha desarticulat una organització delictiva dedicada, presumptament, al tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual. Dues dones han sigut alliberades i hi ha 22 detinguts –17 a la província d’Almeria i cinc a Marbella (Màlaga)–.
El principal responsable de l’organització ha ingressat a presó, i els quatre prostíbuls i els tres clubs de cites han sigut clausurats per ordre judicial. L’entramat captava les víctimes, principalment dones de l’est d’Europa, a través d’agències que publicaven a Internet falses ofertes d’ocupació, estenent la seva activitat a la venda de droga i de fàrmacs per a la disfunció erèctil.
Durant l’any 2019, la Policia Nacional va portar a terme una investigació sobre una organització dedicada al tràfic de dones per a la seva explotació sexual, que va culminar amb la detenció a Motril (Granada) de sis persones i l’alliberament de cinc víctimes. Però els agents no van donar per finalitzades les indagacions i van continuar amb la investigació de diverses agències que, a través de pàgines web i xarxes socials, captaven dones de diversos països de l’est europeu, a qui presentaven falses ofertes d’ocupació per treballar com a relacions públiques o acompanyants a Espanya i en altres països de la Unió Europea.
Durant la investigació s’ha constatat l’existència d’una organització que controlava prostíbuls i clubs de cites a la província d’Almeria i a la localitat malaguenya de Marbella i que comptava amb acords de col·laboració amb agències de captació. A través d’aquests acords, l’organització rebia dones per treballar als seus locals, i era aquí on les informaven que la seva veritable feina seria l’exercici de la prostitució.
Llavors, les dones eren sotmeses a un control estricte pels encarregats dels locals, havien d’estar disponibles les 24 hores del dia amb només dues hores lliures per sortir al carrer i havien d’entregar el 50% dels seus beneficis a l’organització.
Més d’una dècada activa
El líder de l’organització, que s’estima que ha estat activa des de fa més de deu anys, utilitzava múltiples societats mercantils amb l’objectiu d’encobrir la veritable titularitat dels clubs i prostíbuls, on també es posava a disposició dels clients substàncies estupefaents i fàrmacs contra la disfunció erèctil.
Notícies relacionadesUna vegada que els fets es van considerar acreditats i es va aconseguir la identificació dels integrants de l’organització criminal, els agents van practicar l’entrada i registre a quatre prostíbuls, tres clubs de cites i dos domicilis ubicats a la província d’Almeria i al municipi de Marbella, i així van aconseguir l’alliberament de dues dones tractades.
A l’operació han sigut detingudes 22 persones pels presumptes delictes de pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans relatius a la prostitució, contra els drets dels treballadors i contra la salut pública, segons han destacat des de la Policia Nacional en un comunicat. A l’operació s’han intervingut 26.941 euros, 19 xecs per un valor de 53.000 euros, 35 bossetes de cocaïna, 176 pastilles per a la disfunció erèctil i documentació rellevant abundant per a la investigació.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Baròmetre sanitari 2025 Un 20% dels espanyols ha necessitat atenció mèdica per problemes de salut mental l’últim any
- Tragèdia a l'aeroport El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja aterrats a Astúries: "Va venir corrent, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta"
- Els Oscars de les sèries Les millors sèries d’aquest any: coses que els Emmy 2025 no haurien d’oblidar