Comunicat de Salut
Virus del Nil: què és, com es contrau i símptomes
Catalunya ha confirmat el primer cas de virus del Nil al territori, a Tarragona
Catalunya ha confirmat el primer cas de virus del Nil en persones del territori, a la regió sanitària del Camp de Tarragona. La Conselleria de Salut ha avisat de dos casos, un de confirmat i un altre de possible, i que les dues persones es troben bé.
Un mosquit, el transmissor
El virus del Nil és transmès per la picada d’un mosquit, l’‘Aedes japonicus’, infectat que ja porta el virus, tot i que és important recordar que no tots els mosquits estan infectats i que no totes les persones que són picades per un mosquit infectat contrauran el virus. Els nens es poden infectar, però rares vegades emmalalteixen greument. L’epidemiòleg de l’Hospital Clínic de Barcelona Antoni Trilla, ja va esbossar unes pinzellades sobre el brot l’agost de l’any passat, quan es va registrar el brot anterior, també a Andalusia.
¿Quins en són els símptomes?
Els símptomes principals de la febre del Nil són similars als de la grip: mal de cap, vòmits, febre, aparició d’erupcions cutànies o cansament. No obstant, si es tracta d’una encefalitis o meningitis els senyals d’alarma són mals de cap, febre elevada, rigidesa de clatell, estupor, desorientació, coma, tremolors, convulsions, debilitat muscular i paràlisi, detalla l’OMS.
Tractament
Notícies relacionadesNo hi ha una vacuna ni tractaments específics per a la infecció, el que es poden utilitzar són analgèsics sense recepta per reduir la febre i alleujar alguns símptomes. En els casos més greus, generalment s’han d’hospitalitzar els pacients perquè rebin tractament, com líquids per via intravenosa, medicaments per al dolor i cures d’infermeria.
La Direcció General de Salut Pública i Ordenació Farmacèutica ha elaborat unes recomanacions a fi de prevenir les picades d’insectes, com fer servir teles mosquiteres en finestres i portes, intentar no mantenir-se a l’aire lliure entre el capvespre i l’albada, procurar deixar la llum apagada, seguir diàriament una correcta higiene corporal, evitar els perfums intensos. També utilitzar roba que tapi al màxim possible la pell i sacsejar-la abans d’utilitzar-la si s’ha estès a l’exterior, fer un ús adequat dels repel·lents, continuant estrictament les recomanacions sobre la manera i freqüència d’ús descrits pel fabricant i si s’utilitza crema per al sol, aplicar-la primer, deixar absorbir durant vint minuts i, llavors, aplicar el repel·lent de mosquits
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
