23 de juny

Vaga al 112 de cara a la revetlla de Sant Joan: la nit amb més trucades de l’any

  • La CGT registra una jornada d’atur des de les vuit del matí del dia 23 de juny fins a les vuit del matí del dia 24

Un jove celebra amb petards la revetlla de Sant Joan a Barcelona.

Un jove celebra amb petards la revetlla de Sant Joan a Barcelona. / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els treballadors del servei d’atenció telefònica del 112 aniran a la vaga el pròxim 23 de juny, dia de la revetlla de Sant Joan. La CGT ha registrat formalment la jornada d’atur en protesta per la «precarització» del servei i en demanda d’una millora de les condicions laborals, segons ha fet públic en un comunicat aquest dilluns. Els empleats del 112 dels centres de Zona Franca i Reus estan així cridats a la vaga durant la nit amb «el volum de trucades més gran de l’any», segons destaca la central al seu comunicat.

Notícies relacionades

L’atenció telefònica del 112 és un servei externalitzat per la Generalitat de Catalunya i que actualment gestiona l’empresa Ferrovial Servicios S.A.. Aquesta va assumir el contracte de la seva predecessora Grup Nord, que recentment va entrar en concurs de creditors i va traspassar la licitació. L’actual plantilla del servei suma 212 treballadors, 108 empleats al centre de Zona Franca i 104 empleats al de Reus. «El problema no està en el dia a dia, que malgrat la sobrecàrrega l’anem fent. El problema ve quan salten els imprevistos, una cosa que passa habitualment perquè donem servei a tot Catalunya, i llavors els temps d’espera de les trucades s’allarguen molt i n’hi ha algunes que es queden sense atendre», expliquen des de la CGT.

Els convocants de la protesta demanen una ampliació de plantilla i una millora de les condicions laborals. Actualment la plantilla cobra segons el conveni del sector del telemàrqueting i els vaguistes aspiren a la creació d’un conveni propi, que reconegui la particularitat del servei que presten i que aquest sigui un pas previ a la internalització de l’atenció telefònica com a empleats públics de la Generalitat.

Temes:

Sant Joan Vagues