Aquesta matinada
Dotze persones intoxicades per monòxid de carboni en un pis d’Olot
La mala combustió de l’escalfador de la cuina és l’origen de l’accident
Sis dels afectats han sigut traslladats a la cambra hiperbàrica de l’Hospital de Palamós
Dotze persones han resultat intoxicades per inhalació de monòxid de carboni aquest divendres en un pis d’Olot (Girona). La mala combustió de l’escalfador de la cuina és l’origen de l’accident.
El Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) ha traslladat els afectats en ambulàncies a l’Hospital d’Olot i sis han sigut evacuats fins a la cambra hiperbàrica de Palamós, on se’ls subministrarà oxigen.
El succés s’ha produït cap a les 04.00 hores en una vivenda del carrer Sant Cristòfol, una casa antiga de tres plantes. Una dotzena de les persones que vivien a l’immoble han començat a trobar-se malament i han pogut sortir al carrer pel seu propi peu.
Efectius de la Policia Municipal d’Olot, quatre ambulàncies del SEM i cinc dotacions de Bombers s’han traslladat al lloc dels fets.
Els Bombers, que hi han acudit després de rebre l’avís de la Policia Local, han revisat el pis afectat, que és a la segona planta de l’edifici, per localitzar l’origen de la fuga de monòxid de carboni.
Notícies relacionadesEl pis tenia poca ventilació i els Bombers temien que fos aquest el motiu que s’hagués consumit tot l’oxigen. No obstant, han detectat que l’escalfador de la cuina presentava una mala combustió i, per tant, emetia monòxid de carboni. Els Bombers han desconnectat l’aparell i han procedit a ventilar la vivenda.
Protecció Civil ha informat de l’incident en un tuit i ha recordat les mesures per prevenir intoxicacions per inhalació de monòxid de carboni.
12 persones intoxicades per inhalació de monòxid de carboni a #Olot i traslladades a l'Hospital Olot per @semgencat. 6 de les 12 persones afectades seran traslladades a cambra hiperbàrica #Palamós..
— Protecció civil (@emergenciescat) 4 de junio de 2021
Posada prealerta #PROCICAT #ProteccioCivil
#bomberscat hem estat alertats per la policia local a les 04h. En arribar (5 vehs), al pis ja no hi havia ningú. Hem detectat mal funcionament de l'escalfador, a la cuina. L'hem desconnectat i hem ventilat la finca. Ens hem retirat quan les medicions de monòxid marcaven zero. https://t.co/3NKMGRuWvB
— Bombers (@bomberscat) 4 de junio de 2021
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- Futbol Lamine Yamal anuncia la seva ruptura amb Nicki Nicole: «No ha sigut per cap infidelitat»
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre com afrontar el fenomen Lamine Yamal: «Parlo molt amb ell i sempre l’ajudaré i li mostraré el meu suport»
- Comunitat Valenciana Mazón suspèn la remodelació del Govern valencià en plena incertesa per la seva continuïtat com a president
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- Apunts polítics de la setmana ¿Què guanya i què perd Puigdemont amb la seva ruptura amb Sánchez?
