Mentre passejava per Cangas del Narcea
Primer atac d’os a un humà a Astúries en dècades: una àvia, ferida
L’animal es va posar dempeus abans de colpejar, entre Sonande i Llamera, la víctima, de 75 anys, que va ser traslladada a l’hospital amb la pelvis trencada

Primer atac d’os a un humà registrat en Astúries des de fa tres dècades. Una dona de 75 anys la identitat dels quals respon a les inicials C. S. C. va resultar ferida ahir a primera hora de la nit després de l’agressió d’un os a Cangas del Narcea. Tal com va poder confirmar aquest diari, l’incident amb l’animal es va produir entorn de les nou de la nit, quan la dona atacada, veïna de la zona, passejava entre els pobles de Sonande i Llamera.
La víctima de l’atac va necessitar assistència sanitària urgent al lloc dels fets i va ser traslladada en ambulància a l’Hospital Carmen y Severo Ochoa de Cangas del Narcea amb diverses lesions, entre aquestes una ruptura de pelvis i fèmur esquerre, així com importants lesions a la cara. Segons van relatar testimonis dels fets, la dona es trobava passejant quan un os va sortir al seu pas a la carretera. Sempre segons el relat de veïns, l’animal s’hauria posat dempeus i hauria colpejat el rostre la dona, que va acabar estirada a terra mentre l’os se n’anava corrent. La trucada al servei d’Emergències del Principat es va produir entorn de les nou i mitja i es van avisar tant el servei d’ambulàncies com Medi Ambient. Aquesta situació, que alguns atribueixen a la presència d’«altres ossos» als voltants que van alterar l’animal, és inèdita des de fa dècades. Tot i que molts veïns de la zona suroccidental ja havien advertit de la possibilitat d’atacs a humans després de la franca recuperació de l’espècie i les topades, cada vegada més freqüents.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant