Veí de l’Hospitalet de Llobregat
A la presó per presumptament col·locar un explosiu en una excavadora després de ser acomiadat
L’artefacte s’havia d’activar en una obra de Castellbisbal (Barcelona) quan utilitzessin l’excavadora
Un home de 45 anys ha ingressat a presó provisional per presumptament col·locar un artefacte explosiu al motor d’una excavadora en una obra de Castellbisbal (Barcelona), propietat d’una empresa que l’havia acomiadat.
Els fets van passar el 10 de març, quan agents de la comissaria de Rubí (Barcelona) van ser alertats de l’artefacte, que va desactivar el grup Tedax dels Mossos d’Esquadra abans que explotés, ha informat la policia catalana en un comunicat aquest dilluns.
L’explosiu era de construcció casolana, tot i que elaborat, segons els investigadors: es tractava d’una garrafa plena de gasolina connectada amb un cable a una placa electrònica que funcionava amb piles, programada per activar-se a les 9.15 hores, quan els operaris havien de començar a utilitzar l’excavadora a l’obra.
La setmana anterior l’obra havia patit dos presumptes sabotatges més, després que algú introduís sucre al dipòsit de gasolina de dues màquines.
La policia catalana va obrir una investigació que els va portar fins a un home, veí de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), que havia treballat en l’empresa i havia sigut acomiadat poc abans dels fets.
Notícies relacionadesEls Mossos van escorcollar la casa del sospitós el 4 de maig, a l’Hospitalet, i allà van trobar components similars als utilitzats al dispositiu col·locat a l’excavadora.
Va ser detingut en aquell moment i el jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia va decretar-ne l’ingrés a presó provisional, per presumptes delictes d’homicidi en grau de temptativa, tinença il·lícita d’artefacte incendiari i danys en grau de temptativa.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos