Crisi del coronavirus

El sector de la neteja d’hospitals catalans reclama la seva ‘paga Covid’

  • El gremi s’ha manifestat a través d’una aturada simbòlica aquest divendres per reclamar que se’ls reconegui la seva feina com a treballadors essencials

El sector de la neteja d’hospitals catalans reclama la seva ‘paga Covid’
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Treballadors de la neteja d’hospitals de tot Catalunya s’han manifestat aquest divendres per exigir a la Generalitat que es els aboniuna ‘gratificació Covid’, com ja s’ha fet amb el personal sanitari. El gremi reclama que ells, com a treballadors essencials, també mereixen ser «recompensats de la mateixa manera» a través d’una paga extra pel coronavirus.

Per aquest motiu, aquest divendres s’ha realitzat una aturada parcial simbòlica, d’una hora per torn de treball, que ha sigut secundada pel 90% dels treballadors que no han sigut designats com a serveis mínims, que s’han vist obligats a treballar sí o sí.

«Som essencials»

Segons ha recalcat la responsable del sector de Neteja i Seguretat del sindicat FeSMC-UGT, Eloisa Valenzuela, la manifestació mira de reclamar un reconeixement més gran per a aquest gremi, que afirmen que moltes vegades s’infravalora malgrat estar «en primera línia davant la Covid» i són «essencials per al bon funcionament de la nostra sanitat».

Per aquest motiu, demanen un tracte igualitari al personal sanitari i sociosanitari per part de la Generalitat, que en el dia d’avui «continua sense donar resposta» a les demandes i necessitats d’aquest sector.

«A l’estiu de l’any passat ja es van mantenir reunions amb la Generalitat en què es va reconèixer que s’havia equivocat al no comptar amb els treballadors de la neteja a l’hora de pagar la gratificació», ha explicat Valenzuela.

Concentracions amb gran seguiment

No obstant, des d’aquell moment, i tot i que ja s’han realitzat diferents actes reivindicatius a tot Catalunya, el sector de neteja dels hospitals s’ha quedat sense interlocutor i «no sabem si ens pagaran o no», ha afegit la responsable en declaracions a Efe.

Notícies relacionades

Per aquesta raó, junt amb l’aturada convocada s’han organitzat concentracions a les portes de diversos centres hospitalaris catalans, entre els quals es troben l’Hospital de la Vall d’Hebron, l’Hospital Clínic, l’Hospital del Mar o la Clínica Girona.

«Esperem que serveixi perquè, tant la Generalitat com les mateixes empreses, entenguin que els treballadors del sector de la neteja estan disposats a deixar de ser invisibles i que se’ls reconegui la seva bona feina», ha dit per acabar Valenzuela.