Catalunya aprovarà un decret per al toc de queda amb tutela judicial sense estat d’alarma
El Govern té previst aprovar dimarts un decret que modifiqui la llei de Salut Pública per poder establir el toc de queda una vegada decaigui l’estat d’alarma del Govern, el 9 de maig. També servirà per poder decretar confinaments en cas de considerar-los necessaris si la pandèmia arriba a nivells més elevats. Així ho ha avançat TV-3 i ho ha confirmat EL PERIÓDICO.
Al decret quedarà explícit que hauran de demanar autorització al TSJC cada vegada que es decideixi aplicar una mesura.
La consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, ja va avançar dimarts que el Govern estava treballant en un marc normatiu per si fos necessari aplicar mesures com el toc de queda a partir del 9 de maig, quan decau l’estat d’alarma. Concretament, ja parlava de modificar el decret llei 27/2020 i explicava que aquesta modificació s’hauria d’aprovar al Consell Executiu de la setmana vinent.
Darias defensa el final de l’estat d’alarma
Precisament aquesta tarda la ministra de Sanitat, Carolina Darias, defensarà en el Congrés que no és necessari prorrogar l’estat d’alarma quan falten deu dies perquè finalitzi i algunes comunitats han demanat al Govern instruments jurídics per poder actuar a partir del 9 de maig.
Serà previsiblement l’última compareixença de Darias en la Comissió de Sanitat del Congrés abans d’aquesta data per actualitzar la informació sobre la pandèmia i les mesures vinculades a la Covid, com el decret de l’estat d’alarma.
El final d’aquesta mesura excepcional suposarà que s’acabi el tancament perimetral de les autonomies i el toc de queda, per la qual cosa les comunitats es preparen per a aquest escenari i exigeixen al Govern la modificació de lleis que els doni marge per dictar restriccions i evitar contradiccions jurídiques.
- Ni caminar ni anar al gimnàs: l’exercici que Harvard recomana a partir dels 55 anys per envellir millor
- El funeral per la víctima de la Baells es farà aquest dissabte 25 dies després de trobar el cos
- "Soc 'Trementinaira' com la besàvia i ho escric amb 'a' perquè em dona la gana"
- La visita papal Sor Lucía Caram: “Vaig preguntar si Lleó XIV podia beneir les nostres ambulàncies per a Ucraïna i em van respondre que sí en menys de 24 hores”
- Els Agents Rurals denuncien un home per fer servir un detector de metalls a Argençola
