Punts de trobada
Desallotjada la plaça dels Àngels per aglomeració de persones
Els Mossos aixequen 13 actes per consum d’alcohol a la via pública
jgarcia17111209 foto macba 18 adelanto miercoles noti centro tr3sc171127215618
Diversos centenars de persones han sigut desallotjats aquest dijous cap al tard de la plaça d’Àngels, davant el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (Macba), segons han confirmat fonts policials. A més s’ha denunciat 13 persones per consum d’alcohol a la via pública i 12 per incompliment de mesures Covid.
És el resultat d’un operatiu conjunt de Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana de Barcelona per controlar zones on des de fa uns dies es detecten concentracions considerables de persones que incompleixen les normes sanitàries per controlar la pandèmia de la Covid-19. Diferents punts de Ciutat Vella com el Fossar de les Moreres, al Born, o algunes places de Gràcia formen part d’aquestes zones de concentració habitual.
El conseller d’Interior, Miquel Sàmper, explicava aquest migdia que Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana iniciaven un dispositiu conjunt al barri del Born i altres zones de Barcelona per parar la proliferació de ‘botellons’. Els últims caps de setmana s’han viscut situacions d’incompliments amb gent al carrer en grups i alguns sense mascareta.
Notícies relacionadesEl conseller ha afirmat que la «fatiga pandèmica» està portant a aquestes situacions a diferents punts del país i ha afegit que és especialment «escandalós» al Born, com va denunciar aquest diari.
El comissari portaveu dels Mossos, Joan Carles Molinero, ha detallat que aquest dispositiu conjunt funciona des del 28 de febrer i s’allargarà durant diversos dies.
- Calendari laboral Els 2 ponts festius a L'Hospitalet abans de l’estiu i un superpont per a qui pugui agafar-se dies
- L’OTAN aclareix que el seu tractat no preveu la suspensió de cap membre després de les amenaces del Pentàgon a Espanya
- Augment de la plantilla Badalona aprova ampliar la Guàrdia Urbana amb 50 agents nous
- Cardiologia Espanya registra el major augment per mort sobtada a Europa, un 3,3% anual en una dècada: "És un dels principals problemes de salut pública"
- Govern d’ultradreta Milei es llança una altra vegada contra la premsa i tanca les portes de la Casa Rosada als periodistes
