Noves mesures
¿Quin certificat necessites per sortir de la comarca a Catalunya?
A partir del 15 de març, la Generalitat permet els desplaçaments per tota la comunitat si es fan amb la bombolla de convivència
El conseller d’Interior de la Generalitat, Miquel Sàmper, ha explicat aquest dijous que, a l’aixecar-se el confinament comarcal per a les ‘bombolles de convivència’ a partir de dilluns, els Mossos d’Esquadra podran demanar el certificat d’autoresponsabilitat –disponible fent clic aquí– i un justificant explicant el motiu del desplaçament, a més d’un «certificat de convivència» de l’ajuntament corresponent. En el cas de la ciutat de Barcelona, pots descarregar-te’l aquí.
En aquesta pàgina web figuren els tres models de certificat autoresponsable de desplaçament per la crisi sanitària de la Covid: el de desplaçament nocturn, el d’entrada i sortida de Catalunya i el d’entrada i sortida de la comarca. Segons el desplaçament que es vulgui justificar, se selecciona una de les tres caselles.
Aquesta mesura de reobertura serà vigent entre el 15 i el 28 de març –just abans de Setmana Santa–, tot i que és prorrogable.
Poc abans, la consellera de Salut, Alba Vergés, ha explicat que els desplaçaments no signifiquen més reunions socials. «Tot el que fas ha de ser amb la teva bombolla. Hem d’evitar riscos». Les reunions familiars i socials es limitaran a quatre persones en interiors excepte si són convivents. En espais tancats no es permetran grups fora de la bombolla.
Més controls
El comissari David Boneta ha explicat que l’activitat policial s’adequarà a la nova normativa, i que hi haurà una mitjana de 400 controls diaris a tot Catalunya: als límits amb altres comunitats autònomes, en vies ràpides i estacions de l’AVE, principalment.
Sàmper ha manifestat que dimecres es van aixecar 139 actes per infraccions –117 per part de Mossos i 22 per part de policies locals–, al sector de la restauració s’han aixecat 29 actes, i s’han fet 133 denúncies per infringir el confinament nocturn.
Notícies relacionadesEl comissari Boneta ha expressat que durant l’última setmana s’han aixecat 8.291 denúncies a persones per saltar-se les restriccions –12.874 en els últims 15 dies–, i s’han denunciat 126 establiments –315 en els últims 15 dies–.
Boneta ha afegit que des del 25 d’octubre fins al 28 de febrer s’han detingut 5.938 persones durant l’horari de toc de queda, el 83% per infraccions penals a la via pública.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Un tiet dels germans Márquez detingut per un cas d'assassinat que s'instrueix a Solsona
- Assassinat sense resoldre ¿Per què l’ADN del jersei d’Helena Jubany fa un gir al cas i obre la porta a un judici?
- Tornada al col·legi Catalunya arrenca el curs escolar amb el repte d’atendre un 30% de l’alumnat amb necessitats educatives especials
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- MEDI AMBIENT El Govern impulsa un pla per renaturalitzar el tram final del Besòs
- El canvi climàtic va avivar les condicions dels incendis
- Una cita rellevant Trobada amb càrrega política i simbòlica a la Zarzuela
- Enfrontament entre poders Jutges i fiscals qüestionen que el fiscal general obri l’any judicial