A Sitges
Albirades les primeres balenes de l’any a la costa de Barcelona
Cada any passen camí del mar de la Ligúria, entre les costes de Gènova i Còrsega
Membres de laAssociació Cetàcea han observat aquest cap de setmana les primeres balenes de la temporada a la costa del Garraf, a Barcelona. Es tracta dels primers rorquals (‘balaenoptera physalus’) de l’any a la costa de Catalunya. Es van albirar, concretament, a Sitges. Les aigües del Garraf són una zona d’alimentació per al rorqual comú.
Segons han explicat des de l’entitat, com a mínim es van poder veure dos exemplars. La balena rorqual és el segon animal més gran, només superat per la balena blava, i cada any en passen multitud d’exemplars davant el Garraf, de camí des de Gibraltar a les aigües del mar de Ligúria, entre les costes de Gènova i Còrsega.
Durant els mesos de primavera, des del març fins al juny, les aigües del Garraf mostren una elevada concentració de balenes.
- Prestacions per desocupació, al detall El SEPE fixa condicions sobre les cotitzacions per poder cobrar 4 mesos d’atur per cada any treballat
- Rebecca Ferguson, la capitost de ‘Missió: Impossible’
- A Sants-Montjuïc Barcelona desencalla la construcció d’una torre de 20 plantes al costat de la plaça Espanya prevista des del 1987
- Gira internacional El protagonista de 'Peaky Blinders' Cillian Murphy es rendeix davant Rosalía: "No he parat d'escoltar la seva música"
- Habitatge La llei de propietat horitzontal ho deixa clar: la comunitat et pot prohibir tenir plantes o un hort al balcó
