Adif investiga una fallada a Rodalies que hauria pogut provocar un accident a Blanes

El maquinista no va arrencar al veure un altre comboi en sentit contrari malgrat que tenia autorització per circular

1
Es llegeix en minuts

Adif ha iniciat una investigació per esbrinar per què un maquinista de la línia de Rodalies R1 va rebre l’autorització per circular malgrat tenir un semàfor en vermell divendres passat mentre hi havia un altre tren en un tram de via única. Segons RAC-1, els fets es van produir al voltant de tres quarts de vuit del matí, quan el Centre Tècnic de Control d’Adif va permetre a un tren continuar en sentit nord malgrat que el semàfor indicava el contrari.

El maquinista, no obstant, no va arrencar al veure que a la sortida de l’estació hi havia un altre comboi que cobria el trajecte invers i que ocupava la via. Fonts d’Adif han explicat a l’ACN que els fets s’investiguen com una infracció del reglament i no com un conat de col·lisió, perquè cap dels dos trens estava en moviment.

Dos anys de Castellgalí

Es dona la circumstància que aquest tram de l’R1 és de via única entre Barcelona i Arenys de Mar, i a partir d’aquest punt només es desdobla a les estacions.

Notícies relacionades

Segons Adif, de moment la investigació és interna, ja que l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària i la Comissió d’Investigació d’Accidents Ferroviaris, dos organismes que depenen del Ministeri de Transports, no s’han posat en contacte encara amb l’ens per recopilar informació sobre aquesta incidència.

Els fets coincideixen amb el segon aniversari del xoc frontal entre dos combois de l’R4 a Castellgalí que van causar la mort de la maquinista i ferides de diversa consideració en un centenar de persones. En el sinistre van descarrilar sis dels nou vagons dels dos trens.